Παρασκευή 6 Μαΐου 2022

ΒΡΩΜΙΚΟΣ ΚΌΣΜΟΣ 2

 


 

ΒΡΩΜΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
 
Υπάρχουν μερικά πράγματα που μου αρέσουν αλλά δεν μπορώ να είμαι πάντα συνεπής – αν και αυτό έρχεται αντίθετο προς τις πεποιθήσεις μου. Ένα από αυτά είναι η καθαριότητα. Ααα, δε μου αρέσει ο βρώμικος κόσμος-για τις βρώμικες γυναίκες με την άλλη άποψη δεν θα έλεγα όχι-αλλά η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά όπως και να το κάνουμε.
Τέλος πάντων, είχα μια φίλη εκείνο τον καιρό που δε στεκόταν σε χλωρό κλαρί. Μόλις έμπαινε στο σπίτι μας, μέναμε τότε κάπου στις παρυφές του Λυκαβηττού, άρχιζε να συγυρίζει. Τίναζε τα μαξιλάρια από τον καναπέ του σαλονιού, άδειαζε συνέχεια τα τασάκια, πήγαινε στην κουζίνα έπλενε ότι έβρισκε μπροστά της, επέστρεφε στο σαλόνι ήρεμη λες και δε συνέβαινε τίποτε. Εμείς την παρατηρούσαμε σιωπηλοί, η γυναίκα μου την παρότρυνε συχνά να συνεχίζει το έργο της, μια και είχε μπουχτίσει μέρα- νύχτα με τη φασίνα και το σφουγγαρόπανο στο χέρι. Αχ, μου έλεγε, κάνε και συ κάτι όλα εγώ τα κάνω εδώ μέσα. Να σφουγγαρίζω, να πλένω, να μαγειρεύω, να στρώνω να ξεστρώνω κρεβάτια, τι είμαι εγώ; Δούλα σας είμαι; Και κοίταζε εμένα και τα παιδιά μας.
Εγώ έξυνα τα αφτί μου αμήχανος αλλά μια και δεν ήθελα να δίνω συνέχεια σε τέτοιες κουβέντες που δε με συνέφερναν, προσπαθούσα ν αλλάζω κουβέντα ή την αγκάλιαζα και της έλεγα πόσο σπουδαία νοικοκυρά ήταν. Βέβαια, εμένα η δουλειά μου είναι στρατιωτικός. Μια ζωή εκεί μέσα μόνο διέταζα. Έτσι και στο σπίτι μου; Όλοι ήταν υποχρεωμένοι ν υπακούν και περισσότερο η γυναίκα μου που την είχα παντρευτεί για να κάνουμε παιδιά και να νοικοκυρεύει. Τώρα, αν τη βόλευε που η Αθηνά έτυχε να έχει αυτό το κουσούρι με την καθαριότητα, εμένα ποσώς με ενδιέφερε. Εκείνο που με ενδιέφερε ήταν να είναι το σπίτι μας καθαρό. Ποιος θα έκανε τη δουλειά, καρφάκι δε μου καιγόταν.
Η Αθηνά ερχόταν συχνά-πυκνά και άρχιζε όσες ώρες και να έμενε στο σπίτι μας να μην αφήνει τζάμι για τζάμι ακαθάριστο. Άχνιζε μάλιστα με το στόμα της κι ύστερα σφούγγιζε με το χαρτί. Χου! Χου! Έκανε κι έσκυβε κάτω από τις καρέκλες μήπως ανακαλύψει κανένα σκουπιδάκι, καμιά σκονούλα. Σχεδόν έγλειφε το μωσαϊκό, τα πλακάκια, ξεσκόνιζε τα κομό, ανέβαινε πάνω στην καρέκλα να δει μήπως πάνω από τις πόρτες υπήρχε σκόνη, έψαχνε στα πιο περίεργα μέρη κι όταν ανακάλυπτε μια βρωμιά, κοίταζε επιτιμητικά τη φίλη της κι εμένα. Μμμ..ού! έκανε και στρωνόταν στη δουλειά.
Εγώ την παρατηρούσα, δεν ήταν άσχημη, ίσα-ίσα, ψηλή, ωραίο σώμα, νέα γυναίκα, σφριγηλή. Δεν έλεγε πολλά πράγματα, θέλω να πω κουβέντες αλλά απ ότι είχα καταλάβει μόνο με τη γυναίκα μου συζητούσε πολύ όταν εγώ έλειπα.
Μια μέρα που γύρισα ξαφνικά από την υπηρεσία μου, κουρασμένος καθώς ήμουν από μια ολονύχτια άσκηση, σκεφτόμουν πότε να φτάσω στο σπίτι και να ξαπλώσω στον καναπέ, άνοιξα την πόρτα και την είδα γυμνή στο μισάνοιχτο παράθυρο. Δεν με πήρε είδηση που είχα μπει και συνέχιζε να κοιτάζει έξω καπνίζοντας ένα τσιγάρο. Ρουφούσε ηδονικά τον καπνό και τον φυσούσε έξω. Το γαλάζιο, θολό του καπνού, τύλιγε το κατάλευκο κορμί της. Πιο λευκό γυναικείο κορμί δεν είχα ξαναδεί! Κατάλευκο σαν αρχαίας ιέρειας που δεν την είχε δει ποτέ ο ήλιος.
Δεν έκαμα καμιά κίνηση, έμεινα εκεί να την κοιτάζω.
-Η γυναίκα σου πήγε για ψώνια, μίλησε χωρίς να γυρίσει να με κοιτάξει.
Ώστε έτσι! Με είχε αντιληφθεί κι εγώ νόμιζα αλλιώτικα.
Έκλεισα την πόρτα πίσω μου μη ξέροντας τι να πω και τι να κάμω. Ωστόσο, η Αθηνά γύρισε προς το μέρος μου αποκαλύπτοντας το φουσκωτό εφηβαίο της. Σα να το πρότεινε, με τις κατσαρές, κατακάθαρες τρίχες να τρέχουν μέχρι την κοιλιά της. Ύστερα, φόρεσε την κιλότα της, αργά-αργά. Τύλιξε το σουτιέν, έκρυψε τα στήθη, φόρεσε τα υπόλοιπα και το τζιν παντελόνι της.
Ακόμα θυμάμαι το θόρυβο που έκανε το κλείσιμο του φερμουάρ που έκρυβε πίσω του το άσπρο της κιλότας της.

 

ΔΕΚΑΤΡΊΑ ΧΡΌΝΙΑ ΔΙΑΣΧΊΖΩ

 


Καλημέρα σας.
Δέκα τρία χρόνια χρόνια εδώ μέσα έχουμε πει και έχουμε ζήσει πολλά πράγματα. Τα περισσότερα, ωραία, δε χαλάσαμε τις καρδιές μας, παρ ότι η ζωή μας είναι σκληρή έως απάνθρωπη αρκετές φορές. Γελάσαμε πολύ, δημιουργήσαμε, φτιάξαμε και χάσαμε φιλίες και έρωτες, ειρωνευτήκαμε, πειράξαμε ο ένας τον άλλον.
Γυρνώντας σε πολλές παλιές αναρτήσεις και δημοσιεύματα στο ΔΙΑΣΧΙΖΩ και εδώ, χτες τη νύχτα, είδα τους φοβερούς διαλόγους, τα όμορφα σχόλια, τις αντεγκλήσεις μεταξύ αρκετών από εσάς που συνεχίζουν να είναι εδώ αλλά και άλλων που έχουν φύγει και μας διαβάζουν...κρυφά!
Διαπιστώσεις ωραίες αλλά και πικρές μερικές φορές για κάποιους που δε μας κατάλαβαν ή που θέλησαν να δείξουν εμπάθεια, ίσως εξ αιτίας του αιχμηρού μου λόγου, ίσως επειδή αυτά έχει η ζωή που ποτέ δεν είναι ρόδινη και ευτυχισμένη.
Βεβαίως και θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε εδώ, σίγουρα με τους περισσότερους από εσάς δε θα έχω τη χαρά να τους συναντήσω από κοντά και να τους σφίξω το χέρι αλλά κατά έναν περίεργο τρόπο όταν φεύγετε και επανέρχεστε ακόμη και μετά από χρόνια, η φωνή του καθενός σας, μου λέει πως οι άνθρωποι συνεχίζουν να έχουν ο ένας την ανάγκη του άλλου κι αυτό είναι μια μεγάλη εξωτερίκευση των αισθημάτων μας, κόντρα σε όλες τις δυστροπίες της κρίσης, λοιπόν, φωνάξτε, μπράβο στην επικοινωνία των ανθρώπων, μπράβο σε όσους παλεύουν για την καλυτέρευση αυτού του κόσμου!
Να είστε όλοι καλά!


 

Τετάρτη 4 Μαΐου 2022

ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑΛΈΝΤΟ

 

 


Πολλοί νομίζουν πως μπορούν να γίνουν συγγραφείς.
Δεν γνωρίζουν ότι δεν
γίνονται όλοι. Αν πειραματιστεί κανείς, είναι χρήσιμο,
λέω, αλλά πρέπει να καταλάβει γρήγορα αν είναι
άσκοπο ν ασχολείται με τις λέξεις, με τις λέξεις που φτιάχνουν προτάσεις και
να σταματήσει να γράφει χάνοντας πολύτιμο χρόνο επειδή...
"έμαθε να
δακτυλογραφεί και νομίζει πως έγινε συγγραφέας."
[Στα εισαγωγικά οΤρούμαν Καπότε.]
Δεν είναι έγκλημα να δοκιμάσει αλλά αφού δεν έχει τι να πει;
Για να γίνεις
συγγραφέας πρέπει να έχεις κάτι να πεις.
Πρέπει να γνωρίζεις όσα κανένας
άλλος άνθρωπος. [Αντίληψη μου είναι πως οι συγγραφείς γεννιούνται, δε
γίνονται.]
"Το έγκλημα είναι να πιστεύεις πως είναι εύκολο.
Αλλά αν όντως το χετε
πάρει στα σοβαρά, γρήγορα θ ανακαλύψετε πως πρόκειται για το
δυσκολότερο πράγμα στον κόσμο." Στα εισαγωγικά ο Κερτ Βόνεγκατ

 

Η ΑΠΌΣΤΑΣΗ ΑΠΌ ΤΗ ΦΩΤΙΆ

 


Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΙΑ.
 

Δεν προσθέτεις χρόνια στη ζωή σου
αλλά ζωή στα χρόνια σου!*

...Ως όλη την απόσταση
μέχρι τη φωτιά
άπλωνα το χέρι να καώ.
Ως να μη γνώριζα ποτέ πως καίει η
κόκκινη σαν πορτοκαλιά εγκάρσια η τομή του κινδύνου..

Κυριακή 1 Μαΐου 2022

ΧΟΜΟ ΑΠΑΙΣΙΌΔΟΞΟΥΣ

  

 


Δύσκολο να καταλάβεις πως δε λέει τίποτε ο χρόνος.

 

Xωρίς εμένα, θα είσαι μια γλυκειά ανάμνηση, ένας πίνακας στην άκρη του κόσμου.
Θα σου λείπουν τα κλειδιά για να μπεις στο σπίτι σου.
Θα μένεις διαρκώς έξω από το δρόμο.
 
Μάλλον είμαστε είδος προς εξαφάνιση...Οι επόμενοι θα είναι οι αισιόδοξοι χόμο.
Εμείς είμαστε οι χόμο απαισιόδοξους.

Σκόρπιες χτεσινές σημειώσεις. [Ωραίο είναι να σημειώνεις στις άκρες των βιβλίων]. Ας πούμε, ένα βρώμικο βιβλίο δεν πιάνει ποτέ σκόνη, μια γυναίκα έλεγε πως και το σεξ είναι βρώμικο. [Σε σχέση με κάποιον τίτλο, πιθανώς η αξία της αντίρρησης]. Ο άντρας μετά την εκσπερμάτιση,-λέξη κι αυτή!- νιώθει αιχμάλωτος, λέει ο παππούς Φρόιντ και ο Τζον Ρολς με τη θεωρία της δικαιοσύνης του, θεωρείται ο σημαντικότερος άνθρωπος της πολιτικής φιλοσοφίας. Δεν τον έχω διαβάσει, κάπου σπαρτά, εδώ κι εκεί. Και μια τελευταία: στην τέχνη δεν υπάρχει παρθενογέννεση, λέει ο Σεφέρης κι εγώ από κάτω, διαφωνώ.

Απογοήτευση, απώλεια ελπίδας, λένε τα λεξικά. Διάψευση προσδοκιών, λέω εγώ. Μέχρις εσχάτων η απελπισία αλλά όχι! Ο χείριστος σύμβουλος είναι αυτός μικρέ μου εαυτέ, κανείς άλλος. Όμως, οι περισσότεροι άνθρωποι απογοητεύονται εύκολα και τα παρατούν σύξυλα κι ας υποτίθεται πως είναι γενναίοι. Στο βάθος πάντα υποσκάπτει το μηδέν. Χωρίς λόγο;

ΔΕ ΘΈΛΩ ΤΊΠΟΤΑ

 


Φτάνει πια. Δε θέλω να φάω.
Φυσάνε όλοι οι αέρηδες.
Όχι. Θα πάω αλλού. Μη με περιμένεις.
Το βράδυ θ ανακαλύψω τον εαυτό της νύχτας.
Ναι.
Ποτέ δε θα με καταλάβω. Ποιός είμαι;
Κάτω η θάλασσα φουσκώνει, τα φύκια έρχονται στην άκρη του αφρού.. Συγκεντρώνομαι άσκοπα, πρέπει ν ανακαλύψω το μεσημέρι τι κάνουν τα πουλιά;
Πετάνε.
Φτάνει πια. Δε θέλω να πιω.
Ας ψηλαφίσω τις πέτρες, από πέρα έρχεται ο υπεράνθρωπος.
Ο φίλος μου ο άνεμος.
Κι εγώ; Δε θέλω τίποτα.
Το μαντήλι της έπεσε.
Έσκυψα να της το δώσω.
Όταν σηκώθηκα είχε φύγει. Αυτή.
Την έλεγαν Ευδοκία. Ή Χρυσούλα, δε θυμάμαι. Πίσω μου βρισκόταν κάποιος.
Στο βάθος μακριά, ένα τρικάταρτο με φουσκωμένα πανιά έφευγε,
πάνω στα κύματα χόρευε, πλέοντας προς το άγνωστο.

 

Σάββατο 30 Απριλίου 2022

η κλωτσιά στ αρχίδια

  

 

 


Ο πιο πικρός πόνος είναι η κλωτσιά στ αρχίδια.
Δυστυχώς τα πράγματα είναι χειρότερα απ ότι νομίζαμε. Και εξηγούμαι: αν ήταν ν αντιμετωπίζαμε μια γρίπη ελαφριάς μορφής θα ήταν καλύτερα -όπως στην πραγματικότητα είναι αυτός ο ιός. Ξέραμε τι είχαμε απέναντι μας. Τώρα που έχουμε ν αντιμετωπίσουμε την βαρβαρότητα, την ωμότητα και τον κυνισμό των απάνθρωπων κυβερνήσεων-έπρεπε να περάσει καιρός για να καταλάβουμε οριστικά τι ετοιμάζουν, επειδή ο σπόρος του φόβου που έσπειραν μεταξύ μας, είναι απίστευτο αυτό που συμβαίνει, αδέρφια να μη μιλάνε επειδή ο ένας είναι εμβολιασμένος κι ο άλλος όχι, αντρόγυνα να χωρίζουν για τον ίδιο λόγο, άνθρωποι να μισούνται χωρίς λόγο. Κι επειδή νομίζετε πως τελειώσαμε μ αυτή την ιστορία -επειδή έγινε άρση όλων των απαγορεύσεων-είσαστε οικτρά γελασμένοι. Αυτοί έχουν βάλει σκοπό να υποδουλώσουν τους ανθρώπους-εννοείται τους κατώτερους, όπως θεωρούν όλους τους άλλους πλην του ελάχιστου ελιτ, που θεωρούν τους εαυτούς των. Και η αρχική δοκιμασία [πείραμα] πέτυχε απόλυτα αφού έσπασαν τον παγκόσμιο ιστό της κοινωνίας, διέβρωσαν τα ήθη, τη δομή της οικογένειας, κατασπάραξαν τη λεγόμενη μεσαία τάξη, εξαφάνισαν τους μικροεπαγγελματίες και επέβαλαν φόρους αβάσταχτους - κανείς φτωχός πια δε θα μπορεί ν ανέβει κανένα σκαλοπάτι, είτε εξουσίας είτε πλουσιότητας, [Το περίφημο Αμερικάνικο όνειρο, όπου, παλιά ο καθένας μπορούσε να γίνει πλούσιος.] Το σενάριο πλέκεται πίσω από αόρατα γραφεία, μέσα από οθόνες απρόσιτες στον κοινό, [μέσο] νου και θα συνεχίσει να εξελίσσεται από το Φθινόπωρο και μετά στα ίδια και χειρότερα μοτίβα που εφαρμόστηκε μέχρι τώρα, στηριγμένο στην υγειονομική απάτη. Αυτό είναι ο κορωνοιός: μια τεράστια υγειονομική απάτη που σκοπό έχει τον εγκλωβισμό του πλήθους, τον εκφοβισμό της μάζας-όπου μάζα όλος ο γήινος πληθυσμός που δε χρειάζεται να ζει, πόσο μάλλον να ζει 80 και 90 χρόνια!
Και είναι τόσο ύπουλο, που είναι τρομακτικά δύσκολο να το αντιμετωπίσεις και τόσο καλά στημένο το παιχνίδι, πως θα μπορούσε να ήταν αλλιώς αφού είναι στηριγμένο στην απόλυτη ακρίβεια του υπολογιστή, αυτού του μηχανήματος που κατασκεύασαν οι άνθρωποι και που μέλλει να είναι η καταστροφή τους. Το παρομοίωσα με κλωτσιά στ αρχίδια γιατί αυτό το χτύπημα απαγορεύεται σε όλες τις πάλες και άρα είναι ύπουλο και σατανικό να εξοντώνεις έτσι τους ανθρώπους.

Τετάρτη 27 Απριλίου 2022

ΑΙΧΜΆΛΩΤΟΙ

 


Αιχμαλώτισα τη φευγαλέα εντύπωση
του φωτός
φτωχοσυντηρητής περιστέρων
τι κι αν περνούν οι ώρες πάνω απ τα σύννεφα;
Αιχμαλώτισα το όνειρο, την ωραία εικόνα ενός κόσμου
στηριγμένου στην άγνοια
επειδή έτσι μας άρεσε
Εσύ με αγαπούσες και χτες και σήμερα;
Όμως αυτή η φευγαλέα ακτίνα
λαμαρίνες τρένων, τσακισμένες φωνές, δικές σου και δικές μου
ψυχοσυντηρητής περιστεριών, ω! ποτέ δεν μπόρεσα
να ξεχάσω τον Άμλετ.
Διάβαιναν τα μάτια σου μέσα στα μάτια μου
μας διάλεξε η τύχη, καλύτερα έτσι, ναι! καλύτερα!
ποτέ δεν αναρωτήθηκα γιατί με αγαπούσες και χτες και σήμερα.
Αιχμαλώτισα τον ήχο της φωνής σου
ώρες πάνω απ τα σύννεφα, ω! ποτέ δεν μπορώ να ξεχάσω
[Μέρος από το ποίημα μου με τίτλο ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΓΑΠΕΣ.]

 

ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΑ
 Όταν χάνεις το βουνό που οι πέτρες του κυλάνε ακόμα
η λύπη σου δεν είναι για τα κατοπινά
-μονάχα οι πέρδικες γλυκολαλούν και λένε
κάτω εκεί
το χωριό της γυναίκας σου το έκαψαν!
Ποιο ήταν το χωριό της γυναίκας μου;
Όταν χάνεις μια λύπη όπως τις πέτρες του βουνού
σκοντάφτει πάνω σου ο γλυκός θάνατος
πως τάχα κάτι δεν έκαμες καλά
σ αυτή τη θάλασσα που παραιτήθηκες
επειδή τα πράγματα δεν έχουν άλλη λύση από αυτή
που διαλέξαμε
και είναι αχώνευτο αυτό το φαγητό
έτσι που ποτέ δεν ξέρεις αν ήταν καλύτερα που φύγαμε
ένας από εδώ κι άλλος από εκεί
μελετώντας πάντα το νόημα της ζωής και του βουνού τις πέτρες.
Αυτό το άχρηστο όνειρο με παίδεψε.
Πέντε μικρόπαιδα με κακιά όψη, μισερή
μωρά της κούνιας αλλά σα μεγάλοι άντρες, σα γυναίκες
κι ένας άντρας με σκαμμένο πρόσωπο
-όπως αυτοί στα πορτρέτα του Φράνσις
προσπάθησαν να χαράξουν στο δικό μου πρόσωπο
πως είχα χάσει τη γυναίκα που αγαπούσα.

 

Τρίτη 26 Απριλίου 2022

ΤΟΠΙΟ ΕΝΌΣ ΠΡΟΣΏΠΟΥ

 


τοπίο ενός προσώπου
σκάβοντας πίσω από τα ματιά, μέσα από το βλέφαρο της ζωής
ζύγισα το χρυσάφι με τη σάρκα
πως κάποτε είναι όλα καλύτερα
το χαμόγελο της γυναίκας, όπως στόμα αφίλητο και ο ζωγράφος
τεχνίτης
μέτρησα τις γωνίες της ανατομίας ενός έρωτα
πίσω από το θεληματικό πηγούνι
τα μάγουλα αστείρευτης νεότητας
με τα νύχια να γδέρνουν το φως, τα μαλλιά σπαθίζοντας τον κίτρινο αγέρα
χάρις την απορία του χαμόγελου ή της τρύπιας παλάμης μου
ξαναζύγισα το χρυσάφι με τη σάρκα και βρήκα λειψό το ζύγι από αίμα
όπως το βλέμμα στένευε ν αντικρίσει το πρώτο φως του ήλιου.

Δευτέρα 25 Απριλίου 2022

περι εργων τεχνης

 

 
Η αλήθεια είναι πως κι εγώ έχω συχνά μπερδευτεί για να ξεδιαλέξω μεταξύ ωραίου και άσχημου έργου, όσο κι αν αυτό φαίνεται παράξενο. Κάποτε έβγαζα πιο εύκολες, βιαστικές κρίσεις και έπεφτα έξω. Έλεγα φερ ειπείν πως δε μου άρεσε ο Μοντιλιάνι ενώ τώρα έχω αναθεωρήσει. Για τον Μιρό δεν πολυνοιαζόμουνα και τον Φασιανό τον έκρινα όπως ο απλός άνθρωπος. Ο Φασιανός είναι καλός ζωγράφος, τώρα αν κατακρίνεται για τις διασυνδέσεις του αυτό είναι άλλο. Συνοψίζοντας, λέω πως, εν πάση περιπτώσει και το τελευταίο έργο που θα σχεδιάσει ένας άνθρωπος σε ένα παραπεταμένο χαρτί, είναι ωραίο.

 

Παρασκευή 22 Απριλίου 2022

τεθλιμαι

 

Μένω στο σκοτάδι.
Εν δικαίω δεν περιμένω τίποτε.
-το σκοτάδι είναι τρύπιο
Τέθριππο.
Η λύπη δεν τρώγεται
εν ριπή οφθαλμού διαγράφω το δίκαιον
ουκ έστιν ώδε
[Παρακείμενος εν τη γενέσει]
Τέθλιμαι των ορίων, μένω στη σιωπή
Το σκοτάδι πυροβολεί τον χρόνο-πενήντα νεκροί
Ως τα εν αφθονία είδη έχασε και ο θάνατος την αξία του.

Πέμπτη 21 Απριλίου 2022

ΣΑΤΙΡΙΚΆ

 


Όλοι είμαστε ωραίοι κάποτε
κι εγώ και συ και ο Τραβόλτα
σήκωσε τώρα το κουπί
πήρες την κάτω βόλτα.
 
[ για όλους τους
όμορφους του κόσμου.
Οι ωραίες δεν εξαιρούνται!]
 
 

ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΆ

Όλη τη νύχτα τον είχα σηκωμένο
τον γάιδαρο που κυβερνάει τον κόσμο
Κάθε λίγο του έλεγα κάθισε κάτω!

Αλλά αυτός έχει δικό του γκουβέρνο
δεν άκουε κανέναν άλλον θεού νόμο
δεν καθόταν αν δεν πότιζε τον αναμμένο βάτο.

Είναι μεγάλο βάσανο να τον έχεις σηκωμένο
τον γάιδαρο που κυβερνάει τον κόσμο.

 

 

Κυριακή 17 Απριλίου 2022

ΣΥΝΟΥΣΊΑ

 Υπάρχει ένα μοιρολατρικό: δεν μπορούμε να κάνουμε μεγαλύτερα πράγματα απ όσα μας έταξε η μοίρα. Μοίρα ίσον χρωματοσωμάτια, ίσον χημική ουσία την ώρα που γεννηθήκαμε και δεν φταίγαμε ή μετείχαμε εμείς σ αυτή τη συνουσία. Η ζωή είναι σπουδαίο πράγμα, η μοίρα είναι υλιστική, καθένας μπορεί να την αναποδογυρίσει γι αυτό πολλοί άνθρωποι είναι ανώτεροι της φύσης.

Σάββατο 16 Απριλίου 2022

ΠΟΥ Σ ΆΦΗΣΑ ΝΑ Μ ΑΓΑΠΉΣΕΙς

 

Έκανα μια βόλτα μικρή
στον κόσμο των παραισθήσεων,
παρέκαμψα επιμόνως να σε συναντήσω
-γιατί, εν πάση περιπτώσει
μια παραίσθηση είσαι κι εσύ.
Φαντάζεσαι να συναντιόμαστε και εκεί;
Δεν έπρεπε να σ αφήσω να το κάνεις αυτό
Α, είμαι απαράδεκτος
που σ άφησα να μ αγαπήσεις.

Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΙΆΞΕΙς ΈΝΑ ΑΡΙΣΤΟΎΡΓΗΜΑ

 


Για να φτιάξεις ένα αριστούργημα πρέπει να έχεις γεννηθεί Πικάσο ή να σε φτιάξουν Πικάσο; Ο Νταβίντσι, ας πούμε γνώριζε τι θα γινόταν με τη Μόνα Λίζα τους επόμενους αιώνες; το αριστούργημα λοιπόν στην τέχνη είναι δημιούργημα των επόμενων. Και τ αριστουργήματα ανά τον κόσμο είναι περίπου πεντακόσια. Εμείς δεν προλάβαμε ή δεν προλαβαίνουμε να φτιάξουμε το πεντακοσιοστό πρώτο. Είχαμε την ατυχία να γεννηθούμε μετά το τέλος της εποχής τους.


Ολυμπία Βλαχοπούλου
Υποθετω πως εκεινοι οι δημιουργοι εργαζονταν επι χρονια πανω σε ενα εργο και μαλιστα ομαδικα χρησιμοποιωντας βοηθους ,ενω σημερα οι καλλιτεχνες ειναι πιο παραγωγικοι ποσοτικα γιαυτο ισως το αποτελεσμα να μην ειναι συγκρισιμο με εκεινα τα μεγεθη.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΛΙΑΤΣΙΚΑΣ
Ολυμπία δε στέκει. Και σήμερα εργαζόμαστε πολύ περισσότερο συλλογικά Ή τουλάχιστον εργάζονται. Πιο παραγωγικοί; ουαί! Ο Πικάσο ζωγράφισε πάνω από είκοσι χιλιάδες πίνακες!

Ολυμπία Βλαχοπούλου
Αληθεια ? να γιατι ποτε δεν μου αρεσε ο Πικασο, με βοηθησες να το εντοπισω ! 😊
ΚΩΣΤΑΣ ΠΛΙΑΤΣΙΚΑΣ
Μπα, είναι ο μεγαλύτερος ζωγράφος που γεννήθηκε πάνω στη γη. Μέχρι τον επόμενο που δεν προβλέπεται να γεννηθεί.
Ολυμπία Βλαχοπούλου
Ισως αν καποιος παψει να τον θεωρει τοσο μεγαλο τον ξεπερασει ....
ΚΩΣΤΑΣ ΠΛΙΑΤΣΙΚΑΣ
Οι επόμενες γεννεές μάλλον δε θα έχουν τέτοια ινδάλματα.
Ολυμπία Βλαχοπούλου
Aν δεν μπορουν να εμπνευσουν καποιον για να τους ξεπερασει δεν ησαν ποτε ινδαλματα .
ΚΩΣΤΑΣ ΠΛΙΑΤΣΙΚΑΣ
Αντικειμενικά είναι ινδάλματα, απλά οι άνθρωποι μεταλλάσσονται γοργότερα σε ρομπότ. Λες να είμαστε ρομπότ;
Ολυμπία Βλαχοπούλου
Aν υποθεσουμε πως τα ρομποτ δεν εχουν αισθητηριακή αντιληψη του ωραιου ,ή ειναι προγραμμματισμενα να αναγνωριζουν υποκειμενικα κατι συγκεκρμενο αναλογα μ αυτο που εχουν προγραμματιστει ,εν μερει ναι ειμαστε.
Ολυμπία Βλαχοπούλου
Ασε που μπορει μερικοι εκολαπτομενοι Πικασο να αυτοκτονησαν οταν ειδαν εργα σαν το καρπουζι του Τοτσικα (καλα τον λεω ?) να εκθειαζονται απο μερικους !
ΚΩΣΤΑΣ ΠΛΙΑΤΣΙΚΑΣ
Κοίταξε, αυτό είναι ένα χαπενιγκ, ένα συμβάν δεν μπορεί να αποτελέσει ούτε ιδέα... αριστουργήματος. Πολλοί ζωγράφοι έχουν δημιουργήσει τέτοια από τον Νταλί μέχρι τον Τότσικα. Δηλαδή, για να φανταστείς τι εννοώ ακόμα κι ένας Νταλάρας είναι αξεπέραστος στον τομέα του. Πες μου έναν σημερινό Νταλάρα! δε λέω πες μου έναν Μπετόβεν έναν Σέξπηρ, για να δεις τη φθίνουσα πορεία προς τη ρομποτοποίηση μας. Δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό.
Ολυμπία Βλαχοπούλου
Mην στεκεσαι στο εργο χάπενινγκ που ανέφερα ( ειχα μια προσφατη συζητηση και το θυμήθηκα), το ανέφερα για να δειξω με τι ασχολουνται σημερα οι ανθρωποι και ξοδευουν την προσοχη τους και δεν εχουν χρονο για τα αλλα τα μεγαλα που δεν εχουν χωρο και χρονο.

ΣΕ ΜΕΝΑ ΔΕΝ ΠΕΡΝΆΝΕ ΑΥΤΆ

  Φίλε κόφτην καραμέλα σου και πούλησε τη στους άλλους σε μένα δεν περνάνε αυτά εγώ ξέρω πως απέτυχα παταγωδώς και δε με σώνει κανένας αγωγό...