Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023

ΤΟ ΠΡΆΣΙΝΟ ΜΉΛΟ

 


έντιμος ακριβώς δεν είμαι με την κυριολεξία της λεξης. Ας πούμε θα μπορούσα αίφνης να κλέψω μια τράπεζα-ποτέ έναν φτωχό, όμως η "ανομία" παραμένει απέναντι σε ένα σύστημα αξιών. Το ίδιο είναι και με τα πιστεύω των άλλων. Δεν μπόρεσα ποτέ να πείσω ένα μουσουλμάνο, ένα χριστιανό πως αυτό που του κάρφωσαν στο μυαλό, είναι ψέμμα!
Δεν έχω δει λογιστή να μοιάζει με ζωγράφο. Έχω δει ζωγράφο να μοιάζει με λογιστή. Δεν είναι το ίδιο όσο κι αν νομίζετε το αντίθετο. Οι ζωγράφοι που μοιάζουν με λογιστές δεν είναι ζωγράφοι. Είναι αρτηριοσκληρωμένοι μπακάληδες που έτυχε να σχεδιάζουν βαρκούλες ν αρμενίζουνε και προσθαφαιρούν τα κέρδη τους.
Από τη μια σκέφτομαι να δίνω στα πουλιά να τρώνε κι απ την άλλη, τα πουλιά, λέω, βρίσκουν να τρώνε μόνα τους. [μελαγχολικός ειδήμων.]
Απορρίπτω γενικά όλες τις αναβολές. Όλες τις ανασφάλειες. Τους μύθους περί ηθικών αξιών-αν κι εδώ θα υπάρχουν ενστάσεις. Τι σεξουαλικές ιδιαιτερότητες των ομοφόβων γυναικών τε και αντρών αν υπάρχουσι εισέτι. Απορρίπτω γενικά τον κόσμο μας: τόσο απλά στον κάλαθο. [Ξέρετε κατά βάση δεν απορρίπτουμε τίποτε αφού αυτό δε σβήνει ποτέ! είναι απίστευτη η μνήμη του εγκεφάλου και του υπολογιστή μας.]
όμως εγώ φιλαράκο δεν είμαι έτσι! Δεν έγινα εγω τσιφλίκι του κάθε κερατά! Εγώ είμαι λεύτερος να πετάξω όπου θέλω!
Ακόμα και στην αναρχία υπάρχει ένα σχέδιο.
Εγώ δεν έχω σχέδιο απόδρασης από έναν κόσμο ηλιθίων.
Δείξε ποιος είσαι. Ίσως εγωϊστικός τίτλος. Μπορεί όμως και παρότρυνση. Ανέβασμα ψυχολογικό σε έναν κόσμο που περισσεύει η κακία; Ο δάσκαλος στο σχολείο πάντα ήθελε να δείχνουμε ποιοι είμαστε και τότε και τώρα. Έτσι για να συνεννοούμαστε καμιά φορά εμείς οι δυο. Εσύ που είσαι μετριόφρων κι εγώ που πετάω στα σύννεφα.
Ο ήχος που κάνει ένα ξινόμηλο όταν το τρως. Χρατςςς. Το πράσινο που κρύβεται πίσω απ το πράσινο. Δύσκολο να εξηγήσεις πολλά πράγματα κι ας λες πως τα έμαθες. Χρατςςς. Αυτόν τον ήχο δεν μπόρεσα να τον εκπορθήσω.
Εμένα μη με φορτώνεις με ευθύνες που δεν έχω
Εγώ ότι ήξερα το έκανα
Βλέπεις είναι πολύ διαφορετικό το εγώ από το εμένα.
Μερικές φορές με μπερδεύουν τα ανάκατα, τα εδώ κι εκεί. Ανάποδες εικόνες, άνθρωποι που περπατάνε στην ευθεία και γυρίζουν μόνο το βλέμμα, φίλοι που χάνονται ύστερα από τόσα χρόνια χωρίς λόγο και λες γιατί; ίσως η πιο βολική απάντηση είναι πως μας βαρέθηκαν ή έχουν τα δικά τους προβλήματα, μα ναι..κάποια ανόητα γιατι δεν απαντιούνται ποτέ.
Ασπρο, μαύρο. Σαν τη νύχτα με τη μέρα. Τη νύχτα ο κόσμος κοιμάται όπως η μικρή τότε Κωνσταντίνα. Τη νύχτα ο κόσμος είναι πιο μεγάλος; Το άσπρο και το μαύρο δεν είναι χρώματα, η επιστήμη προσπαθεί να το ξεδιαλύνει. Η ζωγράφοι δεν το έχουν λύσει, ούτε αυτό ούτε τόσα άλυτα προβλήματα που έχουν. Μαύρο και άσπρο.
κάθε αιώνας αρχίζει με τις διεκδικήσεις του. Σήμερα στις αρχές του ΚΑ! δεν μπορούμε να μιλάμε για το ξαναμοίρασμα της γης, για κολίγους, για βιομηχανική επανάσταση. Γιατί μπορούμε να μιλάμε; ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά αυτής της αρχής; μήπως αυτός ο αιώνας θα είναι η αρχή για την λύτρωση του ανθρώπου από τις θρησκείες και για όσα κακά έκαναν και συνεχίζουν να κάνουν; μήπως ο σύγχρονος homo άρχισε ν αντιλαμβάνεται την απεξάρτηση του από τις θρησκείες; Αρκετά δεινά έχουμε από τους [κυρίως] οικονομικούς πολέμους, δε χρειάζεται να πολεμάμε και για τους θεούς.
Γεννήθηκα στη Θεσπρωτία. Είμαι ζωγράφος και συγγραφέας πριν γεννηθώ.
Ζωγράφισα άπειρες φορές τον κόσμο μας και έγραψα πάνω από δεκαπέντε βιβλία, μυθιστορήματα, διηγήματα, ποίηση, θεατρικά, σάτιρες, παραμύθια, σενάρια για τη ζωή και το θάνατο. Ζωγραφίζω και γράφω πάνω απ το ανθρώπινο και μ αρέσει αυτό που κάνω με ή χωρίς τη δική σας έγκριση.
Είναι δύσκολο να νικήσεις τον εαυτό σου, ίσως. Παλεύεις μαζί του μα φαίνεται ανώτερος, δυνατώτερος και με περισσότερες αρετές εξοπλισμένος."Το νικάν εαυτόν πασών των νικών πρώτη τε και αρίστη εστί" είπε ο Δημόκριτος αλλά ακόμα, τόσα χρόνια, τόσους αιώνες μετά, ο εαυτός μας παραμένει αήττητος.
Παγκόσμια ημέρα ... μαξιλαροπόλεμου είχαμε λέει σήμερα. Δεν ξέρω, καλή μου φαίνεται αυτή η γιορτή για αγριεμένους... συζύγους αλλά εγώ σκέφτηκα, επειδή αυτή την ώρα καθαρίζω τα ωραία χόρτα [ζωχούς για την ακρίβεια] που πήρα στη λαϊκή πως, αν δεν υπάρχει παγκόσμια ημέρα της γιορτής των χόρτων. Τι ωραία θα ήταν να γιορτάσουμε τη γιορτή των χόρτων! Ε, πως το ακούτε; καλό θα ήταν να την ξεκινήσουμε αν βρούμε κάποια ελεύθερη ημερομηνία! Ακόμα και οι τσιπούρες έχουν γιορτή δεν είναι κρίμα για τα χόρτα...
Σώμα, κόκκινο.
Μαύρα μάτια και μαύρα μαλλιά . Ανίκητο γυναίκειο σώμα ως φύσις παρέδωκε.
Όποιος θέλει ας πει πως το γυμνό άσεμνο εστί.
[ΔΟΚΙΜΙΑ Κ. ΠΛΙΑΤΣΙΚΑ, Απόσπασμα]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο ΠΗΛΌΣ

    Ο Ντίνος Βελεμέντης ταξίδευε προς βορρά. Δε θυμόταν πόσες στάσεις ήταν να φτάσει μέχρι το Μαρούσι, μια διαδρομή που την έκανε συχνά, πη...