Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2020

Η ΩΡΑΙΌΤΗΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ



ΣΕ ΑΜΕΣΟ ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟ
Υπήρχαν πολλά πράγματα να κάνουμε εκείνο τον καιρό που
όλα φαίνονταν καλά.
Η ωραιότης της αγάπης, το σύνορο ενός ατέλειωτου χρόνου
ένα ποτήρι νερό στο τραπέζι μας, μια στάλα τσιγάρο, ένα ρόδο ανθισμένο
Μα για την αγάπη μας δε μιλήσαμε ποτέ.
Κρατήσαμε την ανάσα μας αποσταμένοι, δε θέλαμε να το πούμε
υπήρχε πάντα αυτή η απόσταση μεταξύ μας, άλλος εγώ άλλη εσύ
Γι΄αυτό δε λύσαμε ποτέ το σχοινί της βάρκας που
έμενε δεμένη στο ήσυχο λιμάνι μας.
Μας απόμεινε να κοιταχτούμε στα μάτια κάποτε
όταν αυτό που θέλαμε να πούμε ήταν αναγκαίο
Μα για την αγάπη μας δε μιλήσαμε ποτέ
μας στεναχωρούσε ένα αγκάθι από παλιά. Εμένα και εσένα.
Η ζωή μας θα κυλούσε αμείωτα στερημένη εξ αιτίας
πως έπρεπε κάποτε να μιλήσουμε στα ίσια. Εσύ κι εγώ.
Κρατούσαμε μυστικά χωμένα στο βυθό της ψυχής
όπως αν είχαμε σκοτώσει έναν άνθρωπο, ένα ζώο.
Ο φόβος της αποδοχής, μην είμαστε οι καλύτεροι
ο χρόνος που έτρεχε εναντίον μας μη μας κατηγορήσουν για προδότες
ένα ποτάμι συμπληγάδων βράχων πήγαινε πέρα-δώθε τη θέληση μας
να πούμε τα σύκα-σύκα και τη σκάφη- σκάφη.
Ήρθαμε εδώ στο απέραντο λιβάδι με τις παπαρούνες
νομίζοντας πως είμαστε ελεύθεροι- κατά μια έννοια σκλάβοι αυτής της ιδέας.
Το λιβάδι δεν ήταν δικό μας, το χωρίσαμε σε πολλά μικρά-μικρά κομματάκια
και πήρε ο καθένας την απόφαση να το δουλέψει όπως έπρεπε. Εσύ κι εγώ.
Υποκριτές, ηθοποιοί της μιας δεκάρας, επειδή πάντα κάτι έπρεπε να κρύβουμε
μη μας πούνε οι άλλοι ένοχους επειδή ποτέ δεν μπορούσαμε να τα πούμε όλα
ν ανοίξουμε μια πέτρα στα δύο, να κινήσουμε ένα δρόμο που ν΄αγγίζει την καρδιά μας.
Ο κόσμος μας φτιαγμένος απο σπάνιο υλικό της λογικής, ξεγελούσε εφήμερα
-να κάνουμε την ανάγκη, πραγματικότητα, να δεχτούμε πως άλλοι ζουν κι άλλοι πεθαίνουν
απλά γιατί έτσι έπρεπε εσύ κι εγώ να δεχτούμε πως ο κόσμος είναι πολύς.
Αν όμως απλά δε φιλιόμαστε πια, δεν κλαίμε επειδή
στο λιβάδι στέγνωσαν οι παπαρούνες και γεμίσαμε αγκάθια
η ωραιότης της θάλασσας που αγαπήσαμε με πάθος
καθώς τα κύματα είναι πάντα συντροφιά μας
είναι γιατί η απόγνωση κυρίευσε τα σωθικά μας
Να εξηγήσουμε την αλλοτρίωση δεν μπορούμε
Η εναντιότητα δεν τελειώνει στο πουθενά
Εν ολίγοις
κερδίζουμε ότι κερδίζουμε βαδίζοντας σε ένα στενό μονοπάτι
μέχρι ο θάνατος να στερήσει τις απόψεις μας
Με υπεροψία αντιμετωπίσαμε την αγάπη
Ο κόσμος δεν είναι κακός;
Θέλαμε πολλά να πούμε μα δεν τα λέγαμε
η ελευθερία ένας κόμπος στο λαιμό.
Διαβάσαμε πολλά βιβλία, μάθαμε την εξουσία να κυβερνά φιλόφτωχα
Αλλά το πρόβλημα άλυτο μεταξύ εσένα κι εμένα.
Η ωραιότης ενός κόσμου φτιαγμένου από σίδερο
με σφυρί και αμόνι, στο περιθώριο γραμμένο με Γραμμική βήτα.
Κοντάρια με αιχμηρές μύτες, σπαθιά που θέριζαν κορμιά αντί στάχυα
Άνθρωποι που πέθαιναν στο πουθενά.
Εσύ κι εγώ.
Από την  ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΜΟΥ.
[Παραθέτω μόνο ένα σχόλιο από την ΛΥΓΕΡΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ γιατί μου έκανε εντύπωση η θέληση της να εκφραστεί δημόσια για όσα ειλικρινά σκέφτεται για τη λογοτεχνία και τους ανθρώπους της.]
Ειλικρινά ! Δεν μούχει τύχει να γνωρίσω άλλον λογοτέχνη, γνωστό ή λιγότερο γνωστό, με τέτοια πολυδιάστατη συγγραφική υπόσταση σαν την δική σου .
Παρ' όλο αυτό το διακριτό σου γνώρισμα, αιφνιδιάζομαι κάθε φορά όταν απορρίπτω μιαν εγγραφή σε βαθμό που να μην συνεχίζω την ανάγνωση, κι άλλοτε πάλι παραδίδομαι άνευ όρων στην "ομιλούσα" γραφή σου. Την γνησιότητα του ανεπιτήδευτου συναισθήματος που βγάζεις. Την συντροφική διαδρομή που με οδηγείς χέρι-χέρι στην αφήγηση ενός μύθουQuestion mark προσωποποίηση της αλήθειας.
Θα μου πεις ίσως : Τόσο εύπιστη είσαι;;;; Η απάντηση είναι, μπορεί ναι ,μπορεί και όχι ,αλλά: Έτυχε τούτη εδώ η συγγραφική σου περιπέτεια να αποτελεί και δικό μου βίωμα που το αναβίωσες.
Δεν είναι το κύμα της μελαγχολίας που μου δρόσισε το νου, είναι η Ανάμνηση της εφηβείας μου που μου χαμογέλασε ξανά...
Σε ευχαριστώ
Από ΛΥΓΕΡΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ | Κυριακή, 15 Φεβρουαρίου 2015 11:05 πμ

2 σχόλια:

  1. Το διάβασα με συγκίνηση Κώστα. Και καλώς το ανέσυρες από εκείνα τα παλιά χρόνια. Έχω την εντύπωση ότι η αγαπημένη μας Λυγερή είχε δίκιο. Πολλές φορές προκαλείς αντιφατικά συναισθήματα στην αποδοχή ή όχι ενός έργου σου. Ίσως άλλες φορές ή δεν μπορούμε εμείς να δούμε κάτω από την επιφάνειά του ή δεν μας βοηθάς εσύ. Άλλοτε κάτι μας αρέσει άλλοτε όχι. Πράγμα και ροή απόλυτα φυσική και ανθρώπινη. Εκείνο που μένει είναι η εμμονή και η πίστη σου να συνεχίζεις. Και αυτό είναι το πιο σπουδαίο από όλα.
    Καλησπέρα φίλε.
    Τελικά πόσα έχουμε ζήσει και γράψει σε όλη μας αυτή τη διαδρομή στα μπλογκς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Τζον. ήταν άλλα χρόνια εκείνα στο πατθ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΑΝΤΊΘΕΤΗ ΣΚΈΨΗ

  Μόνο ένας έξυπνος και αυθόρμητος κόσμος μπορεί να δίνει τη χαρά. Πολλές φορές, εμείς οι μεγάλοι υποτιμούμε τους μικρούς. Τους πολύ μικρούς...