Ας γράψουμε ένα ποίημα:
Πάνω στο κύμα στάθηκε
μα στη φωτιά εκάηκε.
Άειντε να βρεις άκρη
εδώ στη Νέα Μάκρη.
Έφαγε ένα μαύρο σύκο
κι ήπιε νερό απ τον Βίκο
την αγάπη του τη λέγανε Λενιώ
ένα κοπέλι απ το χωριό
Πίσω απ το κύμα κρύφτηκε
σαν το πουλί τυλίχτηκε
άσπρο, μικρό τρελό φιλί
στο στήθος της θε να μιλεί
Και στη φωτιά δεν κάηκε
γλίτωσε κι απ τη Νάικε
παπούτσια της π αγόρασε
και τον θεό του κέρασε
ποτάμι από θολό κρασί
πέρα στο ανέραστο νησί
κάποτε που μεθούσε
και τη Λενιώ ξεχνούσε
ΑΠΌΨΕ
Η ΜΕΛΑΓΧΟΛΊΑ ΤΗς ΑΝΤΊΣΤΑΣΗΣ. Τίτλος βιβλίου. Τι να γράψω; Λάσλο Κρασναχορκάι . Ελάχιστοι από εσάς μπορούν να προφέρουν τ όνομα του, πόσο μάλλον να γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται, ούτε κι εγώ τον ήξερα, ίσως είχα διαβάσει κάπου, κάποιες βασανιστικές του εκφράσεις αλλά τώρα που πήρε το Νόμπελ Λογοτεχνίας, έριξα μερικά βλέφαρα στις κριτικές, σε κάποια αποσπάσματα από τα βιβλία του. Ο τύπος είναι μισάνθρωπος, κατεβάζει πολύ χαμηλά το πήχη της όποιος καλυτέρευσης, κανένα έργο του δεν έχει χαπι εντ. Η ελπίδα αποτελεί σφάλμα, μας τονίζει κάπου και αλλού καταστρέφει το σύμπαν με μια υπαρξιακή αναζήτηση τύπου Κάφκα και κοντά στον Όργουελ, σε δυστοπικούς χώρους. Ενδιαφέρον. Θα διαβάσω βιβλία του;
Ρε
αλευροπίτουρες, θα πέσω απ το τρένο, δεν
γίνεται αλλιώς.
Τι είναι αυτά που σας
ταίζουνε κάθε μέρα και δεν μεγαλώνει
το πουλί σας; Αντρών τε και γυναικών;
περισσότερο των αντρών τε,
που κάνουν
και τους νταήδες.Ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε; έτοιμο το
΄χουνε στο στόμα. Ποιος είσαι ρε μεγάλε; Σιγά μην σε κατεβάσω
απ το τρένο, γιατί τέτοιος μαλάκας που
είσαι, τέτοια σε ταίζουνε...
Εμ, τι
περίμενες; χαβιάρι; φάε τώρα μαύρο αχινό
και βούλωστο!
Μην βγάλεις μιλιά, γιατί
όσο μιλάς τόσο σου μπαίνει. Κι αφου δεν
ξέρεις τίποτε για τους ανθρώπους της
ερήμου τι σε νοιάζει πόσοι σκοτώθηκαν
κι όλο ρωτάς; Σκοτώθηκαν δέκα χιλιάδες,
λες κι
απορείς, πως σκοτώνονται τόσο εύκολα
οι Αραβάδες; Ναι, οι
Αραβάδες ρε, αυτοί
που κατοικούνε αιώνες στην άμμο και
τρώνε
από δαύτη. Περιμένουν μάλιστα, να
περάσει από κει και κανένας
Λώρενς της
Αραβίας[ τον έπαιζε αυτός ο πούστης ο
Πήτερ Οτούλ, μέγιστος ηθοποιός] μήπως
και τους αλλάξει τον αδόξαστο στην
επανάσταση. Αλλά που να καταλάβεις εσύ
από επανάσταση.
Εσύ έμεινες ακόμα στο
1821, ενώ οι Αραβάδες, που είναι πιο
πίσω,
τον γάμησαν τον Καντάφι. Αϊτή την
σκατόφατσα τόσων
χρόνων δικτάτορα. Αλλά
έχουν οι καιροί γυρίσματα και θα τα φάει
τα μούτρα του ο Καντάφι. Δεν το πιστεύω
πως τον είχε υμνήσει
ο μεγάλος Αντρέας
Παπανδρέου, θα μου πεις εδώ ύμνησε ο Τάσος Λειβαδίτης τον Στάλιν, αλλά έτσι
είναι τα πράγματα. Αλλάζουν
καθ οδόν.
Κατάλαβες τώρα αλευροπίτουρα; Δεν τρέχει κάστανο πόσοι Λίβυοι σκοτώθηκαν. Για τα μάτια του κόσμου. Πως λέμε ήρθε μια γριά απ΄το Βόλο και της έκοψαν τον κώλο; Έτσι.
Αν, όμως
ρε αλευρωμένε Έλληνα του μεσονυχτίου σκοτωνόταν
κατά τύχη κανένας
δυτικοευρωπαίος, ξέρεις τι θα γινόταν
στην
Λιβύη; Θα της έκαιγαν όλον τον κώλο
...Δέκα χιλιάδες νεκρούς!
σιγά τα αίματα.
Δεν κοστίζουν τίποτα αυτοί. Φωνάζει ο
κάθε
Βαρεμένος στο τηλεκάναλο κάποιον
άλλον Ελληνίδα που γεννήθηκε
εκεί και τον
ρωτάει όλη η χάβρα του πάνελ:Πείτε μας
την γνώμη
σας θα φύγουν οι Λίβυοι απ τη
χώρα τους; Και καίγεται ο κωλαράκος τους
μήπως ανηφορίσει κανένα εκατομμύριο κατά πάνω στας Ευρώπας.
Και περιμένουν
απάντηση από τον ανθρωπάκο που πήγε
μετανάστης
στην χώρα της άμμου, και τον
έχωσαν χρόνια κάτω απ΄αυτήν στα
ορυχεία,
να τους εξηγήσει την κατάσταση. Είναι
να μην βαράς
το κεφάλι σου στον τοίχο;
Ανάλυση για ένα έργο μου, στην πραγματικότητα σημαίνει πολλά. εδώ ο κλονισμός του ανθρώπου είναι γυναίκειος-θα μπορούσε να είναι άντρας, έχει σημασία αν είναι άντρας ή γυναίκα; ο κλονισμός της ανθρώπινης ουσίας, ο άνθρωπος μόνος που συναντάει ντουβάρια, είναι τόσο απλό να το δείξεις;. η άλλη αλήθεια είναι πως σκεφτόμουν τον τρόμο του σεισμού και της φυλακής γι αυτό έφτιαξα το μικρό παράθυρο με τα κάγκελα στο βάθος. φαντάζεσαι να είσαι μόνος με τα ντουβάρια; ζωγραφίζω με μια ιδέα όχι πως θα καλυτερεύω τον κόσμο, ούτε πως θα αφήσω ένα μήνυμα, χτες ο άλλος μου είπε πως δεν είμαστε φίλοι και το τόνισε τρεις φορές, όντως δεν είμαστε φίλοι αλλά γι αυτόν τον πίνακα μπορώ να πω πολλά ή όπως μου ζητάτε να μην πω τίποτε και να αφήσω να μιλάει ο πίνακας και έχετε δίκιο-πάντα οι άλλοι έχουν δίκιο και να σου πω μια άλλη αλήθεια για αυτό το έργο; παρ ότι είναι μελαγχολικό και απόμερο εκπέμπει μια τρύπια αισιοδοξία [η ζωγραφική δεν είναι παίξε γέλασε, είναι αγώνας μεταξύ δούλων και αφεντικών, όπου ο ζωγράφος οφείλει να είναι ο Σπάρτακος] και άρα, πίσω από κάθε έργο πρέπει να υπάρχει ένα αποτέλεσμα, αλλιώς δεν έχει νόημα η ζωγραφική, εκτός αν πρόκειται για ένα πορτρέτο αλλά και εκεί δεικνύεται η δεινότητα του ζωγράφου που έχει επίγνωση. τώρα γιατί σας τα λέω αυτά; έχουν νόημα οι επεξηγήσεις πάνω στα έργα; το πιθανότερο τον πολύ κόσμο να μη τον ενδιαφέρουν καθόλου αλλά για μας έχουν ιδιαίτερη αξία και εννοώ τους ζωγράφους, τους δημιουργούς που κάθονται και μελετούν την πραγματικότητα αυτού του κόσμου.
Κάποιος είπε πως τα δέντρα μας μισούν ένας άνεμος που τον εφώναζαν σιμούν Όλο το Φθινόπωρο, είπα θα σ αγαπώ δε φυτρώνουν όνειρα χωρίς...