Για
να είμαι σύγχρονος σπατάλησα μια εικόνα
από παλιά του εαυτού μου και πολλές
ιδέες. Τι είναι ακριβώς ένας σύγχρονος
άνθρωπος; Σύγχρονος σημαίνει αυτός που
γίνεται την ίδια χρονική στιγμή. Ή κάτι
που γίνεται την ίδια χρονική περίοδο ή
που είναι της ίδιας ηλικίας. Ταυτόχρονος
κατά μία αντίληψη και ν ανήκω στη σημερινή
εποχή, μοντέρνος. Είμαι όμως εγώ της
σημερινής εποχής; Αφού δεν ξέρω τι
γίνεται ακριβώς στην Αμερική στην
Ιαπωνία, που λένε πως πάνε πενήντα- εκατό
χρόνια μπροστά, άρα εγώ είμαι πίσω,
καθόλου σύγχρονος και μάλλον αναχρονιστικός.
[Τον μόνο συγχρονισμό που κατάφερα να
κάνω στη ζωή μου, ήταν με ολίγιστες
κυρίες στο κρεβάτι- να έρθεις δηλαδή σε
ταυτόχρονο οργασμό και μη νομίζεις πως
αυτό είναι εύκολο.] Και για να επανέλθω
στη σοβαρότητα της κουβέντας, υποθέτω
πως κανένας άνθρωπος δεν είναι ακριβώς
σύγχρονος. Πάντα θα πηγαίνει λίγο μπροστά
ή λίγο πίσω. Κατά τα φαινόμενα, μεγαλώνοντας,
μένεις πίσω. Δεν προλαβαίνεις τις
καινούριες ιδέες, τον καινούριο τρόπο,
τις νέες αντιλήψεις των ανθρώπων που
ακολουθούν.
Μάζεψα
ότι έπεφτε στο πάτωμα
ήμουν
μια γλυκιά απάτη.
Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΟ…
Η ζωή είναι δώρο: από τους λίγους στους πολλούς, από αυτούς που έχουν και το ξέρουν σε αυτούς που δεν έχουν και δεν το ξέρουν.
Ο Αμεντέο
Μοντιλιάνι είπε αυτή τη φράση που
θεωρείται ως ποιητική διαθήκη του στη
Λούνα Τσεκόφσκα. Ένα μήνα προτού
πεθάνει.
Έχω κάνει από παιδί, άπειρες
αντιγραφές σχεδίων και έργων πολλών
ζωγράφων. Μερικοί θεωρούν λίγη αυτή την
προσπάθεια αλλά εγώ λέω πως όποιος θέλει
να γίνει ζωγράφος θα πρέπει να ασχοληθεί
σοβαρά με την διατριβή στο έργο σπουδαίων
ζωγράφων. Ο Πικάσο αντέγραφε μανιωδώς
από παιδί, ότι εύρισκε μπροστά του.
Κατόρθωσε έτσι ν αποκτήσει μια πλήρη
εικόνα του σχεδίου, της προοπτικής, του
χρώματος κι αργότερα να εφαρμόσει όλες
αυτές τις γνώσεις στο έργο του.
Όσοι
θεωρούν υποτιμητικό να κάνουν αντιγραφές,
μάλλον είναι ανίκανοι να τις
πραγματοποιήσουν. Και λογικό είναι
γιατί η αναμέτρηση στον καμβά με τέτοια
μεγέθη θα τους προκαλεί εμετό!
Προσωπικά, τώρα βέβαια το κάνω για
βιοποριστικούς λόγους. Ένεκα που το
αγοραστικό κοινό, σε ένα μεγάλο ποσοστό,
δικαίως ή αδίκως προτιμά ν αγοράζει
αντίγραφα. [Στην Αγγλία τα αντίγραφα
μεγάλων ζωγράφων από άξιους σύγχρονους
είναι αυτή την εποχή της μόδας και
πωλούνται πανάκριβα.]
Εργαζόμενος πάνω στο Μοντιλιάνι, τώρα που δεν είμαι πια παιδί, προσπαθώντας να πλησιάσω την έκταση της χρωματικής του παλέτας, να εξοικειωθώ με τις επαναλήψεις- στη σάρκα χρησιμοποιεί ώχρα, κίτρινο, κόκκινο, ελάχιστο μπλε, ελάχιστο μαύρο και άσπρο- όσο κι αν δεν δίνει κλασσικές διαβαθμίσεις τους φωτός, έτσι που να γίνει πιστή αντιγραφή του μοντέλου, σαν φωτογραφία, εν τούτοις μου δίνει την εντύπωση πως το καταφέρνει περίφημα και ο βαθμός δυσκολίας αυτού του είδους ζωγραφικής να είναι και να γίνεται άκρως επικίνδυνη γι αυτόν που θα τολμήσει να τον πλησιάσει. Σχεδιαστικά φαίνεται εύκολος αλλά δεν είναι. Νοηματικά οι φιγούρες των προσώπων και σωμάτων του, εμπεριέχουν κάποια μεταφυσική ταυτότητα. Αυτές οι συνήθως αποστεωμένες μορφές, οι χωρίς μάτια εκφράσεις, οι απογοητευμένες κινήσεις των χεριών, τα σφιγμένα χείλη, τα πρόσωπα που δε γελούν ποτέ- δεν έχω δει κάποιο χαμόγελο σε κανένα πορτρέτο του, μάλλον κάποιο υπομειδίαμα υποβόσκει, κατορθώνουν τελικά να μετουσιώνουν το ακίνητο της ζωής σε κάποιο αόριστο νόημα: πως υπάρχουμε και ακίνητοι.
Ξύπνησες;
NAI
EIXA
ΞΕΧΑΣΕΙ ΤΟ ΤΖΙΠ ΕΞΩ ΑΠΟ ΜΑΓΑΖΙ ΚΙ ΕΠΡΕΠΕ
ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΩ
Και σκεφτόσουν όλη
νύχτα να μου απαντήσεις
ΟΧΙ ΑΠΑΝΤΗΣΑ
ΑΜΕΣΩΣ
Τι δουλειά κάνεις;
ΕΣΥ
ΤΙ ΩΡΑ ΞΥΠΝΗΣΕΣ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΝΑ ΜΙΛΑΣ
ΜΟΝΟ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΔΙΟΤΙ ΧΘΕΣ ΜΙΛΟΥΣΕΣ
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ
ΥΠ, ΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
.!
Ζητας δηλαδή προνόμια; και
ποια είσαι εσυ;
ΚΑΜΜΙΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΜΙΑ
ΚΟΥΚΙΔΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΠΟΤΕ ΔΕΝ
ΜΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ
Πάλι δε σε κατάλαβα!
πρέπει να είμαι βλάκας! τι δεν κατάλαβα
;
ΟΤΙ ΔΕΝ ΖΗΤΑΩ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΑΣ ΠΟΥΜΕ
ΑΠΛΩΣ ΕΤΥΧΕ ΝΑ ΔΩΣΩ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ
ΠΕΤΥΧΩ .ΣΤΡΑΒΟΞΥΠΝΗΣΕΣ ΚΑΛΕ
ΜΟΥ
Αυτό είναι που δεν κατάλαβα;
Οχι, δεν στραβοξύπνησα. Ίσα-ίσα είμαι
μια χαρά. Απλά δε μου απαντάς σ αυτα που
σε ρωτάω και έχω κλείσει όλα τα υπουργεία
για να μιλήσω μαζί σου όπως θέλεις…
Σ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΝΕ ΕΡΩΤΗΣΗ
Τι θέλεις
από μένα;
ΜΕ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΣ
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΠΩΣ ΕΠΕΙΔΗ Κ ΕΓΩ ΓΡΑΦΩ ΕΧΟΥΜΕ
ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ Κ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΥΠΑΡΧΟΥΜΕ
ΜΑΖΙ ΕΣΥ ΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΒΑΡΒΑΡΕ
Μη δυσκολεύεσαι ,οκ, πες μου
απλά, τι δουλεια κάνεις; είσαι παντρεμένη
με παιδιά..πες μου κάποια πράγματα για
σένα..ασε τα γραψίματα. Άλλη ώρα.
ΕΙΜΑΙ
ΧΩΡΙΣΜΕΝΗ ΜΕ ΚΟΡΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ Κ ΓΙΟ ΣΤΟ
ΛΥΚΕΙΟ ΟΜΑΔΑ ΑΙΜΑΤΟΣ Β ΘΕΤΙΚΟ ΥΨΟΣ 1.64
ΚΙΛΑ 63 ΚΑΣΤΑΝΗ ΜΕ ΜΕΓΑΛΑ ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΧΕΙΛΗ
ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΣΕ ΚΑΛΥΨΑ
..Και
ζεις;
ΖΩ ΕΙΜΑΙ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΓΡΑΦΩ ΑΠΟ 7
ΧΡΟΝΩΝ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΣΕ ΤΙΠΟΤΑ
ΜΟΥ ΣΠΑΣ ΤΑ ΝΕΥΡΑ
Καλά κάνω. Να υποθέσω
πως είσαι κοντα στα πενηνταπέντε;
ΟΧΙ
ΛΑΘΟΣ 65
Δεν θυμάμαι κανέναν μ αυτά
τα ελαττώματα να πήγε μπροστά.
ΈΧΕΙς
ΔΈΚΑ ΔΕΥΤΕΡΌΛΕΠΤΑ Ν ΑΠΑΝΤΉΣΕΙς ΣΟΥ ΕΙΠΑ
ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΑΠ ΤΗΝ ΑΡΧΗ
ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΔΕΝ ΞΑΝΑΜΙΛΑΜΕ ΕΧΕΙΣ ΠΕΝΤΕ
ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΜΟΥ
ΕΠΙΤΕΘΗΚΕΣ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΗΘΕΛΕΣ ΝΑ ΤΑ
ΛΕΜΕ ΑΝ Σ ΕΝΟΧΛΕΙ ΠΕΣΤΟ ΚΑΙ ΘΑ ΧΑΘΩ
Δεν
υπάρχει καμια επίθεση. Ο τρόπος είναι
έτσι, κοφτός όταν πρέπει. Μην διακιολογείσαι,
εγω δεν παραπονιέμαι για τίποτα.
ΠΕΣ
ΜΟΥ ΤΙ ΔΙΑΟΛΟ ΘΕΛΕΙΣ
Έχει
σημασία ποιο πρόσωπο απεικονίζει ένα έργο; αν είναι καλό ή κακό; δηλαδή
αν ζωγραφίζουμε έναν άγγελο ή μια κακίστρα; εμένα δε μ ενδιαφέρει ποιος
είναι, τι είναι και τα λοιπά..[κάποιοι από σας πιστεύεται πως ένας
"καθώς πρέπει" ζωγράφος δεν μπορεί να ζωγραφίζει ταυτόχρονα την Κατερίνα
Γώγου και τον Μητσοτάκη!] Ανόητη σκέψη γιατί μ αυτή την άποψη θα
ζωγραφίζαμε μόνο το καλό για τους πιστούς και μόνο το επαναστατικό για
τους κομμουνιστές. Εγώ θα υπερασπιστώ τη θέση μου, πρώτα
γιατί σαν επαγγελματίας δεν μπορώ και ούτε θέλω να απορρίψω κάποιον
επειδή είναι κακός και κάποια επειδή είναι άσχημη! [έτσι μου είπε μια
γνωστή, τι να φτιάξεις από μένα κι έμεινα άγαλμα]. Εν τω μεταξύ, αυτά τα
άτομα τύπου Μαρινάκη κλπ έχουν ζωγραφικά πολύ ιδιαίτερη σημασία σαν
μοντέλα και βγάζουν συναισθήματα για την πραγματική ζωή μας. [δείτε τα
μοντέλα και τα σώματα του Λούσιαν Φρόιντ και γενικά τις φιγούρες του και θα
καταλάβετε τι εννοώ] Σκέφτομαι και συγγραφικά όταν ζωγραφίζω γιατί, δε
θα γράφαμε ποτέ για τον Ρασκόλνικοφ, ποτέ για τον Ιάγο, για τον Ιούδα,
αν ακολουθήσουμε τις συμβουλές κάποιων υποστηρικτών της μιας μόνο
άποψης. Ένας ζωγράφος πρέπει να ξέρει τα πάντα κι ένας συγγραφέας όλα
όσα υπάρχουν και δεν υπάρχουν σ αυτόν τον κόσμο.
Πέρα
στο γρέκι του Βαγγέλη Κουφού ήτανε νύχτα
του Απρίλη με φεγγάρι ολόγιομο. Ο Βαγγέλης
κοιμόταν στην παράγκα, δίπλα στα πρόβατα,
παρέα με τον Μήτση Πλιάτσικα τον αδερφό
μου κι εγώ παραδίπλα, κουκουλωμένος με
μια βρώμικη κουβέρτα, οχτάχρονος πια,
καταλάβαινα ή νόμιζα πως άρχιζα να
καταλαβαίνω ότι γινόταν μέρα και νύχτα
σ αυτό τον κόσμο. Ο Μήτσης ήταν ήδη
δεκαεφτάχρονος και δούλευε μπιστικός
μαζί με τον χαζό στα πρόβατα κάποιου
που δε θυμάμαι τα όνομα του και με είχαν
πάρει μαζί τους να τους βοηθήσω. Το χτήμα
με τις στάνες ήταν του χαζού Βαγγέλη
που ροχάλιζε τώρα, ενώ εμένα δε με έπαιρνε
ο ύπνος., όταν ακούστηκαν ποδοβολητά
από πέντε-έξι άλογα, άγριες φωνές και
βλαστήμιες.
Οι καβαλάρηδες ξεπέζεψαν
μπροστά από την στάνη, εμείς πεταχτήκαμε
έξω. Ήταν ο Τηλέμαχος Καραδήμος με άλλους
από το σόι του. Εγώ στάθηκα λίγο παράμερα,
ο Βαγγέλης κοίταζε φοβισμένος, ο Μήτσης
μάλλον άφοβος.
-Δεν έκαμες καλά
Βαγγέλη, είπε γελαστός, περιπαιχτικά ο
Τηλέμαχος. Εσύ είσαι καλό παιδί, γιατί
πείραξες τα σύνορα μας;
Ο χαζός άνοιξε
τα μάτια του.
-Σουτ! μη μιλάς! Αγρίεψε.
Έλα, πάμε να τα ξαναβάλουμε στη θέση
τους κι άμα τα ξαναπειράξεις θα σε πάω
στο δικαστή, άκουσες! Και του ριξε μια
με την γκλίτσα στην πλάτη.
Ο Βαγγέλης
έκλαψε καθώς τον έσερναν να πάνε στα
σύνορα των χωραφιών.
Ο Μήτσης κι εγώ
ακολουθήσαμε. Φτάσαμε στα σύνορα, οι
άντρες του Τηλέμαχου ξερίζωσαν τους
φράχτες, γκρέμισαν τους τοίχους, έκοψαν
τα δέντρα με τσεκούρια, έβαλαν φωτιά,
όρισαν τα καινούργια σύνορα, αφήνοντας
στον Βαγγέλη μόνο την παράγκα και μια
στάλα χώμα. Φεύγοντας ο Τηλέμαχος πάνω
από το άλογο, έβγαλε από την τσέπη του
γιλέκου του μια λίρα. Την πέταξε ψηλά,
την ξανάπιασε στην παλάμη του κι ύστερα
την έριξε στα πόδια του Βαγγέλη.
-Πάρτην!
Για να ξέρεις πως εγώ είμαι τίμιος
άνθρωπος! Εντάξει;
Αυτός έσκυψε και
πήρε τη λίρα σκουπίζοντας τα μάτια του,
χαρούμενος.
-Ευχαριστώ! Ευχαριστώ!
Έλεγε συνέχεια.
Εγώ είχα πάει στην
εξώθυρα της στάνης ακουμπισμένος στον
πάσαλο της. Πέρασαν μπροστά μου οι
καβαλάρηδες και τελευταίος ο Τηλέμαχος
που σταμάτησε μπροστά μου και τα μάτια
μας συναντήθηκαν. Εγώ τα έσμιξα σκληρά
όπως θα συνήθιζα από τότε, αυτός προσπάθησε
ν αστειευτεί.
-Εσύ είσαι ο Κωστάκης
του Φώτη; Του κουμπάρου μου; [είχε βαφτίσει
τον Αχιλλέα.] Είσαι καλό παιδί εσύ,
φαίνεσαι, να, πάρε ένα τάλιρο για
σοκολάτες.
Πήρα από κάτω το τάλιρο
μαζί με χώμα και του το πέταξα στο
πρόσωπο. Ύστερα γύρισα κι έφυγα ατάραχος.
Αυτός έμεινε να με κοιτάζει απορημένος
χουφτώνοντας το κέρμα με το χώμα πάνω
στο καλοξυρισμένο του πρόσωπο.
Απόσπασμα από τη ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΌΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΉΣ
Τα
κοντινά πλάνα μιας ζωής που τείνει να ξεφύγει από την ηρωοποίηση και να
ξεπέσει στη χλεύη, που δεν προσπάθησε τουλάχιστον να καταλάβει ότι
φάγαμε μεγάλο μπουκέτο, ακόμη κι ότι μας κορόιδεψαν οι πιο έξυπνοι από
εμάς του πολυτεχνείου κι εμείς ούτε να κλάψουμε δεν μπορούμε γιατί
απατηθήκαμε και τώρα που το καταλαβαίνουμε, νιώθουμε σαν τη ζηλιάρα
σύζυγο, σαν τον ανόητο εραστή μιας γλαφυρής εποχής, επαναστάτες της
γλυκοπατάτας, περάσαμε τα πιο ωραία χρόνια μας, τόσο, μα τόσο γλυκά!
σαν όνειρο! σαν μια οξεία αστροπελέκι, τόσο ωραίο ήταν το παραμύθι που
μας βόλεψε, θα έρθω και στο ξεβόλεμα, καμιά αντίρρηση πως τώρα είμαστε
χειρότεροι, κι αν έρθει έστω ένας βλάκας να υποστηρίξει το αντίθετο θα
κάνω χαρακίρι στην πλατεία Αβάθης, όμως η πραγματικότητα είναι πιο
οικτρή, χείριστη των προηγουμένων αφού οι σημερινοί σύντροφοι ούτε στα
μάτια δεν μπορούν να κοιταχτούν, πόσο δε μάλλον ν αγκαλιαστούν και να
φιληθούν, τ αδέρφια, και οι γυναίκες τους, οι φίλοι, τα ξαδέρφια δεν
μπορούν να πιστέψουν πως τους χώρισαν σε 80 με 20 τοις εκατό, σε
βολεμένους και αβόλευτους σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους, το
τραγικότερο μέρος της κατάληξης ενός πολιτισμού, χωρίς ποτέ να καταλάβει
το 80 τοις εκατό πως έχει άδικο! δεν κερδίζει η πλειοψηφία ποτέ! μόνο
κάποιοι λίγοι έφτιαξαν το δικό μας πολυτεχνείο, μόνο κάποιοι λίγοι
θέλουν να μας σκοτώσουν όλους και, το δραματικό, το σημερινό, είναι αυτή
η απάτη της αρρώστιας του παγκόσμιου φόβου, της παγκόσμιας δικτατορίας
που θέλουν να επιβάλλουν πάλι κάποιοι λίγοι, αυτή είναι η δραματική
αλήθεια που ζούμε παραμονές μιας ηρωικής πράξης εμάς των ιδίων πριν από
λίγα χρόνια αλλά που μοιάζουν τεράστια μακρινά σύμφωνα με την εξέλιξη
που πήρε η σημερινή ζωή μας, και, ένα πράγμα απομένει στο κοντινό μας
πλάνο, αφού δεν έχουμε τη δύναμη ν αντισταθούμε στον καινούργιο όλεθρο
που ετοιμάζουν οι φωστήρες της παγκόσμιας καταστροφής, να μπορέσουμε
τουλάχιστον να τους πούμε κατάμουτρα: είστε οι χειρότεροι κάτοικοι αυτού
του πλανήτη, εσείς οι λίγοι που κυβερνάτε τους πολλούς κι εσείς οι
πολλοί που φοβάστε και πιστεύετε αυτούς τους λίγους.
Πολλά είδες, πολλά έμαθες, πολλά θα
πάθεις. Έτσι μου είπε
μια τσιγγάνα εν ευθέτω χρόνο πριν από καιρό, όταν ήμουν
πολύ νέος. Τότε δεν της έδωσα και πολύ σημασία. Αργότερα,
όποτε μου ερχόταν στο
νου η σκηνή με την όμορφη τσιγγάνα
να μου κρατάει το χέρι, να με κοιτάζει στα
μάτια,
στραφταλίζοντας τα δικά της, σκεφτόμουν πως αυτό μου θύμιζε
ρήσεις από
σοφούς. Ή στίχους ποιητών. Στίχους από τον όμηρο
όπως: «Πολλών δε ανθρώπων
οίδεν άστεα και νόον έγνω»,
ο πολύπαθος Οδυσσέας. Και μαζί μ αυτό, πάντα
σκεφτόμουν
γιατί οι άνθρωποι προσπαθούν να μαντέψουν το μέλλον [τους].
Ανέκαθεν
συνάρπαζε το γεγονός της μαντείας, να μάθουν τι
πρόκειται να τους συμβεί αν
είναι δυνατόν με την
παραμικρότερη λεπτομέρεια. Εμένα αυτό μου φαίνεται,
νοσηρό,
ανόητο, ανιαρό. Συνάμα αφόρητα τραγικό. Τι νόημα έχει να
ξέρεις πως θα
ζήσεις; Πως θα πεθάνεις; Αν δηλαδή πεθάνεις
άρρωστος με αφόρητους πόνους από
αρρώστεια ή το παιδί σου
θα σκοτωθεί σε αυτοκινητικό και άλλες τέτοιες παρόλες;
Οι αρχαίοι λαοί, όλοι ανεξαιρέτως είχαν τους μάντεις, που
δυστυχώς έπρεπε να
προβλέπουν και τα καλά και τα κακά και
τότε αλίμονο τους! Φανταστείτε την
Κασσάνδρα με αυτή την
απίστευτη τιμωρία των θεών να προμαντεύει μόνον τα κακά!
Σήμερα έχουμε τα μέντιουμ, τις χαρτορίχτρες, χίλιες δυο
παραλλαγές αυτής της
ανοησίας. Ανθούν, κοροϊδεύουν,
κοροϊδεύονται, προβλέπουν στα άστρα την μοίρα;
Την τύχη των ανθρώπων. Κοινή γαρ η τύχη και το μέλλον αόρατο, είπαν οι
αρχαίοι
σοφοί. Ρήση με την έννοια στραμμένη στην επιστήμη,
στη ζωή όπως είναι στη ζωή
χωρίς δεισιδαιμονίες και αερικά. Τελειώνοντας με τους κάθε λογής μάγους, θα πω
πως, αυτοί
αιώνια προσπαθούν να φοβίσουν τον απλό ανθρωπάκο γιατί
έτσι θα είναι
πιο εύκολο το έργο τους αλλά και το έργο μιας
ανεκτικής κοινωνίας. Μιας
κοινωνίας στηριγμένης στο μαγικό
κόσμο του Χάρι Πότερ, στον μάγο του Οζ.
ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
ΚΑΡΙΈΡΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΌ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΆΦΟ. Περίπου το 1980 είχε εκδο θεί το πρώτο μου βιβλίο κι έκανε κάποια μικρή αίσθηση στο χώρο. Διατηρούσ...