Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2022

ΤΟ ΛΙΒΆΔΙ ΜΕ ΤΙς ΠΑΠΑΡΟΎΝΕΣ

 


    Υπήρχαν πολλά πράγματα να κάνουμε εκείνο τον καιρό που
    όλα φαίνονταν καλά.
    Η ωραιότης της αγάπης, το σύνορο ενός ατέλειωτου χρόνου
    ένα ποτήρι νερό στο τραπέζι μας, μια στάλα τσιγάρο, ένα ρόδο ανθισμένο
    Μα για την αγάπη μας δε μιλήσαμε ποτέ.
    Κρατήσαμε την ανάσα μας αποσταμένοι, δε θέλαμε να το πούμε
    υπήρχε πάντα αυτή η απόσταση μεταξύ μας, άλλος εγώ άλλη εσύ
    Γι΄αυτό δε λύσαμε ποτέ το σχοινί της βάρκας που
    έμενε δεμένη στο ήσυχο λιμάνι μας.
    Μας απόμενε να κοιταχτούμε στα μάτια κάποτε
    όταν αυτό που θέλαμε να πούμε ήταν αναγκαίο
    Μα για την αγάπη μας δε μιλήσαμε ποτέ
    μας στεναχωρούσε ένα αγκάθι από παλιά. Εμένα και εσένα.
    Η ζωή μας θα κυλούσε αμείωτα στερημένη εξ αιτίας
    πως έπρεπε κάποτε να μιλήσουμε στα ίσια. Εσύ κι εγώ.
    Κρατούσαμε μυστικά χωμένα στο βυθό της ψυχής
    όπως αν είχαμε σκοτώσει έναν άνθρωπο, ένα ζώο.
    Ο φόβος της αποδοχής, μην είμαστε οι καλύτεροι
    ο χρόνος που έτρεχε εναντίον μας μη μας κατηγορήσουνε για προδότες
    ένα ποτάμι συμπληγάδων βράχων πήγαινε πέρα-δώθε τη θέληση μας
    να πούμε τα σύκα-σύκα και τη σκάφη- σκάφη.
    Ήρθαμε εδώ στο απέραντο λιβάδι με τις παπαρούνες
    νομίζοντας πως είμαστε ελεύθεροι- κατά μια έννοια σκλάβοι αυτής της ιδέας.
    Το λιβάδι δεν ήταν δικό μας, το χωρίσαμε σε πολλά μικρά-μικρά κομματάκια
    και πήρε ο καθένας την απόφαση να το δουλέψει όπως έπρεπε. Εσύ κι εγώ.
    Υποκριτές, ηθοποιοί της μιας δεκάρας, επειδή πάντα κάτι έπρεπε να κρύβουμε
    μη μας πούνε οι άλλοι ένοχους επειδή ποτέ δεν μπορούσαμε να τα πούμε όλα
    ν ανοίξουμε μια πέτρα στα δύο, να κινήσουμε ένα δρόμο που ν΄αγγίζει την καρδιά μας.
    Ο κόσμος μας φτιαγμένος απο σπάνιο υλικό της λογικής, ξεγελούσε εφήμερα
    -να κάνουμε την ανάγκη, πραγματικότητα, να δεχτούμε πως άλλοι ζουν κι άλλοι πεθαίνουν
    απλά γιατί έτσι έπρεπε εσύ κι εγώ να δεχτούμε πως ο κόσμος είναι πολύς.
    Αν όμως απλά δε φιλιόμαστε πια, δεν κλαίμε επειδή
    στο λιβάδι στέγνωσαν οι παπαρούνες και γεμίσαμε αγκάθια
    η ωραιότης της θάλασσας που αγαπήσαμε με πάθος
    καθώς τα κύματα είναι πάντα συντροφιά μας
    είναι γιατί η απόγνωση κυρίευσε τα σωθικά μας
    Να εξηγήσουμε την αλλοτρίωση δεν μπορούμε
    Η εναντιότητα δεν τελειώνει στο πουθενά
    Εν ολίγοις
    κερδίζουμε ότι κερδίζουμε βαδίζοντας σε ένα στενό μονοπάτι
    μέχρι ο θάνατος να στερήσει τις απόψεις μας
    Με υπεροψία αντιμετωπίσαμε την αγάπη
    Ο κόσμος δεν είναι κακός;
    Θέλαμε πολλά να πούμε μα δεν τα λέγαμε
    η ελευθερία ένας κόμπος στο λαιμό.
    Διαβάσαμε πολλά βιβλία, μάθαμε την εξουσία να κυβερνά φιλόφτωχα
    Αλλά το πρόβλημα άλυτο μεταξύ εσένα κι εμένα.
    Η ωραιότης ενός κόσμου φτιαγμένου από σίδερο
    με σφυρί και αμόνι, στο περιθώριο γραμμένο με Γραμμική βήτα.
    Κοντάρια με αιχμηρές μύτες, σπαθιά που θέριζαν κορμιά αντί στάχυα
    Άνθρωποι που πέθαιναν στο πουθενά.
    Εσύ κι εγώ.
    ΠΟΙΗΜΑΤΑ Κ. ΠΛΙΑΤΣΙΚΑ.

    12 σχόλια


    Ολυμπία Βλαχοπούλου
    Αφιερώνω μια φωτογραφία μου. ..δεν έχω λόγια!
    Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.
    1

  • ΚΩΣΤΑΣ ΠΛΙΑΤΣΙΚΑΣ
    Γειάσου Ολυμπία, ωραίο το ηλιοβασίλεμα; [μπορεί να είναι και ανατολή!]



  • Ολυμπία Βλαχοπούλου
    καλησπερα Κωστα , ανατολη ειναι !




  • Elisabeth Maousidou
    Καλησπέρα, διαβάζω, διαβάζω και το ποίημα αγγίζει την ψυχή μου, και αμέσως μου έρχεται η σκέψη ,πως ως τώρα δεν είχα διαβάσει αυτό το Αριστούργημα,.. και ποίος να το έγραψε.. Φτάνοντας στο τέλος είδα ότι ήταν δικό σου Κώστα. Τα
    συγχαρητήρια
    μου, εξαιρετικό!! Έχω διαβάσει πολλή ποίηση από παιδί ,ως τώρα εκεί βρίσκω παρηγοριά .


    ΚΩΣΤΑΣ ΠΛΙΑΤΣΙΚΑΣ
    Ελισάβετ, έχω γράψει ίσως πάνω από διακόσια ποιήματα που δεν έχω εκδώσει μέχρι τώρα, νομίζω δοθείσης ευκαιρίας θα το κάνω. Ευχαριστώ για τα ωραία σου λόγια. [Νομίζω πως πρέπει να σεβαστούμε περισσότερο την ποίηση.]


  • Elisabeth Maousidou
    Εγώ διάβασα 3 φορές το ποίημα σου Κωστα, έχει δομή, πολύ σωστές στροφές, ειναι πολύ καλογραμμένο.



  • ΚΩΣΤΑΣ ΠΛΙΑΤΣΙΚΑΣ
    Νομίζω πως όταν αναδιαβάζουμε κάτι, σημαίνει πως μας αρέσει. Κι εγώ μελετώ πολλές φορές τα γραπτά μου και πιστεύω πως αν δεν αρέσουν σε μένα, δε θα αρέσουν και στους άλλους. Είναι μια χρόνια σχέση με όλα τα κείμενα φυσικά ωραίων ποιητών και συγγραφέων που μας προσφέρουν μια απόλαυση, έστω μια μικρή ευτυχία.


    Chrysa Hamba
    ειναι απλα υπεροχο

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΑΝΤΊΘΕΤΗ ΣΚΈΨΗ

  Μόνο ένας έξυπνος και αυθόρμητος κόσμος μπορεί να δίνει τη χαρά. Πολλές φορές, εμείς οι μεγάλοι υποτιμούμε τους μικρούς. Τους πολύ μικρούς...