AIRBNB! ΝΑΙ, ΑΥΤΌς Ο ΠΑΓΚΌΣΜΙΟς ΤΖΟΓΑΔΌΡΙΚΟς ΚΑΙ ΠΑΡΆΝΟΜΟς ΜΗΧΑΝΙΣΜΌς ΠΟΥ ΣΤΉΘΗΚΕ ΑΠΌ ΠΛΟΎΣΙΟΥς ΚΑΙ φυσικά τα τεράστια κέρδη του απομυζούν αυτοί και άσε τον φτωχό κόσμο να πιστεύει πως το έκαναν για το καλό του λαού.
Βγαίνω καμιά φορά στους δρόμους, έτσι τυχαία. Πιο πολύ μου αρέσουν τα στενά, Πλαπούτα, Οικονόμου, Αραχώβης. Δρόμοι ασήμαντοι, λεροί, γύρω απο την πλατεία Εξαρχείων. Και μου αρέσουν επειδή δεν κυκλοφορεί πολύς κόσμος εκεί. Αραιά και που, ανάλογα και την ώρα, συναντάω κανέναν που δε με κοιτάζει. Εγω τον βλέπω, αυτός όχι, κοιτάζει την άσφαλτο. Τότε εγώ, σιγανοτραγουδώ το ¨θα μείνω πάντα ιδανικός κι ανάξιος εραστήήήής! Και τι συμβαίνει; Γυρίζει και με κοιτάζει αλλά τώρα εγώ κοιτάζω μπροστά, τον έχω προσπεράσει συνεχίζοντας να σφυρίζω τον ανάξιο εραστή.[Σφυρίζω καλύτερα απ΄ότι τραγουδάω , αν και τα δυο τα κάνω σπουδαία στους δρόμους]. Απο κάποια παράθυρα, με παρακολουθούν κρυμμένοι άνθρωποι και σκέφτονται πόσο βλάκας είμαι που περπατώ και τραγουδώ. Θα μου πείς θα ήταν ωραίο να περπατάμε όλοι και να τραγουδάμε; Δεν ξέρω, εγώ πάντως θα τραγουδάω όταν με πιάνει η μούρλια μου. Και προχτέςτο σούρουπο, κει που ανέβαινα την Μπενάκη, δίπλα στο λόφο του Στρέφη, έτσι για να περάσω την ώρα μου, τραγουδούσα το "ποιο είναι τ΄ονομα σου ούτε που ρώτησαααα," οπότε, ένας κότσυφας πέταξε και ήρθε πάνω στον ώμο μου! Άφησε λαχανιασμένος ένας τιτίβισμα, κοίταξε γύρω ανήσυχος.Βεβαιώθηκε πως ήταν ασφαλής, ηρέμησε και με άκουγε που συνέχιζα να τραγουδάω.
Νομίζω, πως το γράψιμο είναι μεγαλύτερη δυστυχία από τη ζωγραφική. Και τα δυο μαζί είναι σκέτη απελπισία. Μιλάμε βέβαια για πραγματικούς ζωγράφους και συγγραφείς.
Ο αφηρημένος εξπρεσιονισμός γεννήθηκε από την απελπισία ενός Αμερικάνου, μέθυσου ζωγράφου.
Φορές που κάτι περισσεύει
φορές που δεν έχουμε τίποτε
ακολουθούμε μόνο εμάς
και λίγους που μας αγάπησαν όταν δεν έπρεπε
Φορές που περισσεύει η χαρά μας
και τότε δεν την κρύβουμε
πηδάμε απ το παράθυρο σαν κλέφτης
που τον στρίμωξαν στα σχοινιά
και τότε αλίμονο σας!
Τα
πουλιά είναι, ίσως το πιο παράξενο είδος απ τις μεγάλες κατηγορίες
ζωντανών και όσον αφορά την μορφή και όσον αφορά την ιδιομορφία της
ύπαρξης των. Τα πουλιά δεν γίνονται φίλοι με τον άνθρωπο, μια παράξενη
σχέση αναπτύσσεται μεταξύ των αλλά όχι φιλία, όπως ας πούμε με τον
σκύλο. Οι αετοί και τα γεράκια έχουν έναν αγέρωχο εγωισμό και
ναρκισσισμό, θα λεγα αλλά εγώ συμπαθώ τους κοκκινολαίμηδες και τους
σπίνους, ίσως και τ αηδόνια γι αυτό το υπέροχο κελάηδημα των και τους γλάρους
για την αόριστη αίσθηση ελευθερίας και για τις εμπνεύσεις των
συγγραφέων να τους υμνήσουν τόσο πολύ, αν και τους κοιτάξεις από κοντά
θα δεις πως είναι από τα πιο άσχημα πουλιά! Τα περιστέρια, ένα απ αυτά
που ζωγράφισα εδώ κι άλλο ένα που θα έρχεται στο άλλο μισό του πίνακα,
είναι από τα πιο νοήμονα του είδους και αντιπροσωπεύει την ειρήνη, που
δεν ξέρω αν υπάρχει μια τέτοια πραγματική πάνω σ αυτό τον αιματηρό
πλανήτη που ζούμε.
Πάει κανείς στο Ηρώδειο; το κινητό χειρότερο απ τη Μαριχουάνα, Στοπ, Ούτε η θεία Λόλα δεν υπάρχει πια και, ίσως μόνο τα ονόματα των ζωγράφων, Καραβάτζιο Γκόγια. Βελάσκεθ, Τιτσιάνο μπορεί να σου προκαλούν ίλιγγο με την άποψη μόνο στην εκφορά των ονομάτων τους και όχι με την μελέτη του έργου τους. Εξ άλλου έχουμε συνηθίσει να ωραιοποιούμε ότι παλιό και να μειώνουμε ότι σύγχρονο κι ας είναι καλύτερο από το παλιό. Δηλαδή πόσο ωραίος πίνακας είναι τέλος πάντων αυτό το "φιλί" του Γκουσταβ Κλιμτ; Και στο κάτω της γραφής πόσο καλύτεροι ήταν οι παλιοί συγγραφείς; δεν τα χω με κανέναν αλλά αυτή η αρχαιολαγνεία, αυτή η συνεχιζόμενη κατάσταση, νομίζω πως καταντάει εκνευριστική σε όσους τουλάχιστον έχουν κάτι να πουν στον σύγχρονο άνθρωπο που η τεχνητή νοημοσύνη πάει να τον καταστρέψει ολοσχερώς. Πίσω στα δάση λοιπόν.[αν και είμαι σίγουρος πως κανείς δε θα με πιστέψει
Ένας
πίνακας είναι οι λεπτομέρειες του, τα επί μέρους στοιχεία που τον
αναδεικνύουν. Μια μικρή ΑΝΑΔΡΟΜΉ ΤΟΥ ΚΌΣΜΟΥ μας ζωγράφισα εδώ, χωρίς
μοντέλο, μηδέ για τα πουλιά ούτε για τα σίδερα που μας σκλάβωσαν, ή τον
τροχό που τον γυρίζουν όπως θέλουν άλλοι αντί για μας, ούτε για τα
λουλούδια, και περισσότερο για το κλειδωμένο κουτί της Πανδώρας με το
κανάτι του κρασιού να γλιστράει πάνω του, μη αφήνοντας ούτε την ελπίδα
να βγει έξω, που όμως υπάρχει, -η ελπίδα- μόνο στη γνώση που απεικονίζεται
με το βιβλίο, αν και οι πολλοί άνθρωποι το απαξιούν. Η μικρή ΑΝΑΔΡΟΜΉ
ΤΟΥ ΚΌΣΜΟΥ μας, ενώνει λίγες ευτυχίες του ανθρώπου, κάτι που προσπαθεί
να μας δώσει χαρά που τόσο λείπει.
Υποτίθεται
πως οι κουλτουριάρηδες δεν είναι ποδοσφαιρόφιλοι, εγώ τουναντίον ανήκω σ
αυτούς που αγαπάνε το ποδόσφαιρο και γενικότερα τον αθλητισμό [άρα δεν
είμαι κουλτουριάρης] κι έπαιξα σε κάποιες μικρές κατηγορίες μπάλα σε
ικανοποιητικό μέχρι πολύ καλό επίπεδο, ταχύτατος με επιτάχυνση στο μικρό
χώρο, γύρω στα δώδεκα δευτερόλεπτα το κατοστάρι, δεξιοπόδαρος αν και το
αριστερό δεν το είχα μόνο για να περπατώ, έτσι έλεγε ο Βασιάδης μια
ποδοσφαιρόφατσα, αμυντικός από κείνους που έσπαγαν
κνήμες κι όταν με μάρκαρε ακόμα και στις προπονήσεις το βρίσιμο και το
σκληρό του μαρκάρισμα με έκαναν να φοβηθώ για τη σωματική μου
ακεραιότητα κι ενώ μπορούσα να ακολουθήσω μια ένδοξη καριέρα, κάποια
άλλα ζωγραφικά και συγγραφικά προτερήματα, με έρριξαν από το βάρθρο αυτό
και επέλεξα να παίζω με τους βετεράνους, από Βαμβακούλα μέρχι
Σάντμπερκ, ένας Σουηδός φορ που είχε βγεί και πρώτος σκόρερ στο μεγάλο
πρωτάθλημα μας που με ρωτούσε με έκπληξη, σε σπασμένα Ελληνικά, Κώστας
σε ποια ομάδα παίζει εσύ, δεν μπορεί, πρέπει εσύ παίζει σε μεγάλη ομάδα,
μέχρι Παπαιωάνου, και άλλους που δε μου έρχονται τώρα στο νου και αυτό
που ήθελα να πω πω δεν το ξεκίνησα ακόμα, για τον Μαραντόνα ήθελα να
μιλήσω και είναι αλήθεια πως χρόνια τώρα, από μικρό παιδί που διαβάζω
τον αθλητικό τύπο και παρακολουθώ ποδόσφαιρο, ποτέ δεν ήμουν φανατικός
οπαδός, λέω πως είμαι Ολυμπιακός, αν και δεν το πιστεύω επειδή πάντα μου
άρεσαν κατά καιρούς όλες οι ομάδες που έπαιξαν καταπληκτικό ποδόσφαιρο,
από τον Παναθηναικό του Δομάζου, τον Άρη του Ντίνου Κούη, του Κεραμιδά
και των άλλων, τον Ηρακλή του Χατζημαναγή, την ΑΕΚ του Τσάρτα και τον
ανεπανάληπτο Μαραντόνα, που νομίζω σε σύγκριση με τον Πελέ υπερτερούσε
όλα εκτός από την κεφαλιά που όμως, αυτό το κεφάλι του Μαραντόνα, μας
έδειξε για μια ακόμα φορά πως δεν ήταν τίποτε άλλο από ένα αλανόπαιδο
στις φτωχογειτονιές της Αργεντινής, μια μπαλόφατσα που όσοι έχουν παίξει
ποδόσφαιρο τις καταλαβαίνουν από μακριά τι κουμάσια είναι, τι
σκατόφατσες και αλητόβιοι τύποι και πως αυτός δεν μπορούσε να ξεφύγει
από αυτόν τον κανόνα πως οι ποδοσφαιριστές είναι ανεγκέφαλοι, μέχρι
σημείου ν απορείς πως είναι δυνατόν αυτός ο ανόητος να κάνει τέτοια
πράγματα με τη μπάλα και εκτός αυτού, ο Μαραντόνα εκτός γηπέδων μοιάζει
με έναν κακομοίρη πρεζάκια, από εκείνους που δεν έχουν ή και δεν ξέρουν ν
αρθρώσουν λέξη, γιατί υπάρχουν και λίγα πρεζόνια που δεν έχουν καεί
εντελώς ακόμα, και, περίπου πιστεύω πως αθλητικά, μόνο αυτός ο Ρονάλντο ο
Πορτογάλος τον έχει ξεπεράσει, γιατί ο Μέσι δεν κάνει για τέτοιες
συγκρίσεις αν και εγώ θεωρώ μεκαλύτερο όλων αυτών, εκείνο τον καπνισιάρη
και στεγνό Ολλανδό, τον Γιόχαν Κρόιφ, ως τον μεγαλύτερο ποδοσφαιριστή
του πλανήτη γη, που είχα την τύχη να παρακολουθήσω ζωντανά σε ένα ματς
με την Εθνική μας στο Καραισκάκης, τότε που η Ολλανδοί έπαιζαν το πιο
ξέφρενο ποδόσφαιρο που έχει παιχτεί σε όλα τα γήπεδα του κόσμου. Ο
Μαραντόνα, λοιπόν είναι συγκρίσιμος για καλύτερος ποδοσφαιριστής αλλά
και για χειρότερος των ανθρώπων, όπως ο Χάιντεγκερ ήταν ο μέγιστος των
φιλοσόφων αλλά και ο χείριστος των ανθρώπω
ΚΑΡΙΈΡΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΌ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΆΦΟ. Περίπου το 1980 είχε εκδο θεί το πρώτο μου βιβλίο κι έκανε κάποια μικρή αίσθηση στο χώρο. Διατηρούσ...