Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2025
ΆΤΡΩΤΗ ΦΤΈΡΝΑ
Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2025
ΣΑΔΙΣΤΙΚΗ ΕΠΑΝΆΛΗΨΗ
Δεν υπάρχει κάτι μοναδικό στην ανθρώπινη ζωή-όλα είναι μια σαδιστική επανάληψη. Σήμερα κερδίζω εγώ, αύριο χάνεις εσύ. Στην πραγματικότητα χαμένος πάντα μέσα σε μια δίνη καταστάσεων, η ιστορία αποδεικνύει την επαναλαμβανόμενη κίνηση του εκκρεμές, κανένα ανθρώπινο πλάσμα δεν μπορεί να ξεφύγει από αυτή τη μέγγενη. Το σφίξιμο είναι αργό, βασανιστικό, το καταλαβαίνεις αρκετά μεγάλος για να σοφιστείς πως να προλάβεις να ξεγελάσεις την ύπαρξη, για να ξεγελάσεις τον μεγάλο νικητή που είναι ο θάνατος μιας παράξενης ουτοπίας: πως είναι δυνατόν να ζεις για πάντα; ο τρόπος μιας καθημερινής πραγματικότητας που την μεγαλώνουν τα γεγονότα, ένας σκύλος έφαγε έναν άνθρωπο, μια κότα γέννησε ένα αυγό, ο Αντεντοκούμπο ανανέωσε το συμβόλαιο του έναντι πεντακοσίων εκατομμυρίων δολαρίων, κάποιος φτωχός ποιητής αυτοκτόνησε. Βέβαια, όλα αυτά για να τα καταλάβεις είναι απεριόριστα δύσκολο, οι περισσότεροι των ανθρώπων αντιλαμβάνονται μόνο μια κίνηση: πως υπάρχουν για να βγάζουν χρήματα, να παράγουν δηλαδή μια ενέργεια εργοστασίου, ενός φουγάρου εργοταξίου που όταν κινδυνεύουν να πεθάνουν θυμούνται πως αυτό ρυπαίνει το περιβάλλον. Υποστηρίζω πως η ύπαρξη είναι τρομακτικά αδύναμη, μέσα σ έναν τόσο ανόητο κόσμο.
Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025
εφ όπλου λόγχης
Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2025
ΖΩΓΡΑΦΙΚΉ ΎΨΟΥΣ
Όλοι οι ζωγράφοι προσπαθούν απεγνωσμένα να διαμορφώσουν ένα στιλ αναγνωρίσιμο, που θα τους κάνει διάσημους και μου το λένε και εμένα που ποτέ δεν έκανα ανάλογες προσπάθειες και σκέψεις, επειδή δεν ανήκω σε καμιά σχολή, αυτό πιθανώς να έγκειται στο ότι δεν πήγα στην καλών τεχνών ή άλλη σχολή αλλά τόσα χρόνια μελετώντας ιστορία τέχνης, μόνος μου, δεν ένιωσα τέτοια ανάγκη, πειραματιζόμενος σχεδόν σε όλους τους -ισμους ξεκινώντας από την κλασική ζωγραφική και φτάνοντας μέχρι την μοντέρνα και μεταμοντέρνα τέχνη, αν και σταμάτησα πολύ σκληρά στον Πικάσο, πολλοί νομίζουν πως ο Πικάσο είναι αναγνωρίσιμος χωρίς να λαμβάνουν υπ όψιν τους πως αν τους δείξουν έναν πίνακα του Ζουαν Γκρι χωρίς υπογραφή θα αναφωνήσουν, ναι αυτός είναι Πικάσο, πόσο μάλλον του Ζορζ Μπρακ, τον οποίον κατάκλεψε, εκτός φυσικά από τα διάσημα και πασίγνωστα έργα που έχουν κατακλείσει τη μνήμη και την εικόνα μας, αλλά ας ξαναγυρίσω στο τι είναι αυτό που κάνει το στιλ, τι είναι αυτό που διαμόρφωσε ο Σαγκαλ και τον κάνει να ξεχωρίζει, αν και πρότερα οι ιμπρεσιονιστές μοιάζουν όλοι κατά κύματα από τον Σεζαν, πρόδρομος του κυβισμού λένε γι αυτόν, τον Ρενουάρ, τον Ντεγκά, που η ζωγραφική τους ήταν πιο κατανοητή, πιο φαγώσιμη, όπως τα νούφαρα του Κλοντ Μονέ κι ακόμα αυτός ο Μοντιλιάνι που όντως είναι ένα στιλ, ξέρετε γιατί; επειδή δεν πρόλαβε να μεγαλώσει και να βαρεθεί αυτά που έφτιαχνε και κάποτε θα επιζητούσε κάτι άλλο, γιατί η ζωγραφική είναι αναζήτηση, είναι ψαχούλεμα και προσπάθεια εξήγησης του κόσμου μας και άρα, μπορείς να ζωγραφίζεις με όποιον τρόπο σου αρέσει ανά εποχή ή επιταγή πελατείας, όπως ο Έντουαρτ Χόπερ ή ο Τζάκσον Πόλοκ και οι εξπρεσιονιστές με επικεφαλής τον Ρόθκο που έφτασε στο σημείο να μειώνει την τέχνη της ζωγραφικής με τα απλά τελάρα τριών χρωμάτων φτιάχνοντας το μεγάλο άσπρο και από τους Έλληνες να πούμε πως ο Φασιανός κόλλησε σ αυτές τις φιγούρες, ο Τσαρούχης σε γόνιμο ιμπρεσιονισμό, ο Εγγονόπουλος κοντά σε ένα στιλ αλά Ντε Κίρικο, ο Ρόρρης από τους πιο σύγχρονους στο γυμνό πασαλειμμένο με πούδρες σε χαμηλά υπόγεια, κάποιος Παυλόπουλος με κολλάζ και ένα σύνολο ακαταλαβίστικο μεταξύ Μιρό και Κλέε, μεγάλοι ζωγράφοι όλοι, δε λέω, να μην ξεχάσω τον Μπουζιάνη, που έμεινε πιστός στον προεξπρεσιονισμό, για να δείτε πως δε θα βγάλουμε άκρη προσπαθώντας να κατατάξουμε τους ζωγράφους ανά γενιά και χρονικές περιόδους που αναγκαστικά η τέχνη συμμορφώνεται σύμφωνα με την εξέλιξη του ανθρώπου, γιατί, όντως σήμερα δεν μπορούμε να φτιάχνουμε τοπιάκια και προβατάκια αλλά ηλεκτρονικούς υπολογιστές και ρομπότ, επειδή αυτό απαιτεί η σύγχρονη πελατεία επειδή η ζωή του ζωγράφου είναι δεμένη με την αγορά, πράγμα που σημαίνει τι ζητούν οι συλλέκτες και οι ιμπρεσάριοι για να προωθήσουν κάποιον καλλιτέχνη, ορίζοντας τι πρέπει να ζωγραφίζει για να πουλήσει επειδή, φυσικά μέσω αυτού θα γίνει γνωστός και άρα αναγνωρίσιμος και άρα έτσι θα έχει να φάει, να πιει, ν αγοράζει τα υλικά του και αν είναι ένα πράγμα που θέλω να τονίσω, είναι πως όλοι οι ζωγράφοι είναι αντιγραφείς των προηγούμενων, δεν φτιάχνουν κάτι καινούργιο, απλά επιδιορθώνουν το παλιό, το σπρώχνουν αργότερα λίγο παραπέρα και όσοι μιλούν για πρωτοπορίες είναι βαθιά νυχτωμένοι ή δεν έχουν διαβάσει και κατανοήσει σωστά ιστορία τέχνης από τον Απελλή μέχρι τον Μαρξ Ερνστ και τον Όττο Ντιξ, τα ονόματα που λέω μου έρχονται σαν απόρροια αυτών που έχω μελετήσει και δεν έχουν αναγκαστικά κάποια αξιολόγηση, ούτε επαίρομαι σαν κάποιους Κεσανλήδες ή άλλους σύγχρονους ακαδημαϊκούς μας, ξιπασμένους ή ξεπεσμένους που θέλουν κάποιοι να τους παρουσιάσουν το λιγότερο κάτι μεταξύ Ντα Βίντσι και Μπερνίνι που, ούτως ή άλλως υπήρξαν ιδιοφυΐες και το τι σημαίνει αυτό δεν είναι εξηγήσιμο το ταλέντο και πόσο βοηθήθηκε αυτό για να μεγαλουργήσει από αστάθμητους παράγοντες, ανάλογους χαρακτήρες, όρα Καραβάτζιο ή Νταλί ή αυτόν τον απίθανο Γκόγια και τον τρελό Βαν Γκογκ που η μοίρα, παράλογη αυτή η μοίρα, τον έκανε αυτόν που τον έκανε στον σύγχρονο κόσμο μας, άρα, εγώ ζωγραφίζοντας από τοπιάκια, σπιτάκια, προσωπάκια κι αργότερα κυβισμούς, εξπρεσιονισμούς και όλα αυτά τα τοιαύτα, προσπαθώ ν αποδείξω αυτό που είπε ο Μανέ, πως όποιος δεν μπορεί να ζωγραφίσει είναι τρελός, και στην πραγματικότητα πρέπει να κάψω μερικούς πίνακες μου που δεν είναι ανάλογοι του ύψους μου, έτσι με συμβουλεύουν κάποιοι εξέχοντες κριτικοί, όμως εγώ δεν τους κάνω τη χάρη και επανέρχομαι να ζωγραφίζω τον Σκρουτζ και τον Τζονι Ντεπ, ξαναγυρίζοντας στη βασική μου αιτία να ζωγραφίζω ότι μου ρχεται, έτσι όπως νομίζω εγώ, ανατονίζοντας πως η ζωγραφική είναι αυτή που είναι, δηλαδή αναπαράσταση και αντιγραφή της ζωής, άλλοτε σαν Θεόφιλος κι άλλοτε σαν Καζαντζάκης, αυτός ήταν άλλου είδους ζωγράφος κι άλλοτε σαν μικρό παιδί που χαίρεται όταν αρχίζει να ζωγραφίζει και βαριέται αφόρητα κάποτε και τα παρατάει μισοτελειωμένα, μισοαναρχίνητα και τρέχει να παίξει, χαρτιά, τάβλι, να πάει στα μπουζούκια, και να κλάψει στην ποδιά μιας παλιάς ερωμένης που την έλεγαν Ζωγραφιά.
Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2025
μισόν αιώνα
Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2025
ΝΑ Σ ΈΛΕΓΑΝ ΜΑΡΊΑ
Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2025
ΔΕΝ ΓΊΝΕΣΑΙ. ΓΕΝΝΙΈΣΑΙ
Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025
ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΎΣ ΛΌΓΟΥΣ
ΑΝΤΙΗΡΩΕΣ... Οι τρελοί της γειτονιάς.....
Λένε
πως η κακία είναι μόνο ανθρώπινη. Ότι
τα ζώα σκοτώνουν
μόνο από βιολογική
ανάγκη. Ενώ οι άνθρωποι για ψύλλου
πήδημα
και για χίλιους άλλους λόγους.
Υπάρχουν
όμως πάντα κάποιοι, "αγαθοί" άνθρωποι
που τους
λέμε, χαζούς και τους γνωρίζουν
όλοι σε κάθε πόλη σε κάθε
χωριό και σε
κάθε γειτονιά. Αυτοί για μένα είναι οι
αντιήρωες
που τα μάτια τους λαμπυρίζουν
σαν μικρών παιδιών που τους
αγόρασες
αυτοκινητάκι. Ο Πυθαγόρειος άνθρωπος
κυνηγώντας
τη λογική, έχασε
τη χαρά. ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥς ΛΌΓΟΥΣΟ άνθρωπος που σκέφτεται, είναι
στερημένο ζώο!" Ζαν Ζακ Ρουσώ. Απίστευτο.
Υπάρχουν
πολλοί αντιήρωες. Και ο Ηρόστρατος
τέτοιος ήταν,
ίσως ο πρώτος που αναφέρεται.
Έβαλε φωτιά στον ναό της
Εφέσου για να
κλέψει τη δόξα του Αλκιβιάδη. Το ομολόγησε,
αλλά δεν του έφτιαξαν
ποτέ άγαλμα. Ωραίο θα ήταν ένα
άγαλμα
του αντιήρωα. Υπάρχει;
Τον
κόσμο πάντα τον συγκινούν αυτές οι
λαικές μορφές,
οι " τρελοί" κάθε
γειτονιάς. Ο Ράκης, ο Τάγκα-Τάγκας,
ο Φοράδας. Να σου λένε, αυτός είναι ο
Φοράδας, τον ξέρουν
όλοι. Και δεν ξέρουν
ποιος
είναι ο Δήμαρχος.
Η
ανθρώπινη λογική σκοντάφτει. Ο άνθρωπος
που σκέφτεται
τετράγωνα, έβαλε
κλειδάριθμους στα αισθήματα του. Έγινε
ο ίδιος αντιήρωας των σκοτεινών
συναισθημάτων του.
Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2025
Ο ΠΑΛΑΙΟΠΏΛΗΣ 2
Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025
ΑΛΑΜΠΟΥΡΝΕΖΙΚΑ
Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2025
ΟΤΙ ΕΎΡΙΣΚΑ
Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2025
η συνείδηση του άλλου
Αυτοί πιστεύουν
πως ο κόσμος δεν μπορεί ν αλλάξει αν
σκοτώνουμε κάποιες από τις κεφαλές του
συστήματος. Η δική μας άποψη διαφέρει.
Εμείς πιστεύουμε το αντίθετο. Κόβοντας
κάποια τέτοια κεφάλια θα κάνουμε τους
υπόλοιπους να φοβούνται, να τρέμουν για
τη ζωή τους ανά πάσα στιγμή. Είμαστε
λίγοι εναντίον πολλών.
Κάποια
λόγια συγκρατούνται πιο εύκολα στο νου
όταν λέγονται από σημαντικά άτομα και
όταν πρεσβεύουν αυτόν που τα ακούει.
Ο
Νίκος Καζάρμας είχε ακούσει αυτά τα
λόγια στις συγκεντρώσεις της ομάδας,
πολλές φορές, από τότε που οι εκτελέσεις
αυτών των προσώπων, έγιναν πράξη. Στην
ομάδα ΚΆΤΩ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ δεν υπήρχε αρχηγός,
όλοι δρούσαν ανάλογα με τα προσόντα και
τις ικανότητες, μετά από συνδυασμένες
ενέργειες όλων των μελών και συνήθως
μόνο αυτών που εμπλέκονταν στην κάθε
υπόθεση. Οι εκτελεστές της ομάδας ήταν
τέσσερις, με τον θάνατο του Μπέρη, έμειναν
τρεις και μετά την ανακάλυψη της γιάφκας,
η ομάδα έλαβε εντολές για πλήρη αποχή
από τα γεγονότα μέχρι νεωτέρας.
Σχεδόν
στρατιωτικό ανακοινωθέν που αποφάσισαν
όλοι μαζί δι ανατάσεως του χεριού.
Ο
Καζάρμας στην ουσία δεν γνώριζε προσωπικά,
κανέναν απ αυτούς που είχε συντρόφους στην
ομάδα. Και ούτε τον ενδιέφερε.
Γνώριζε
πως ήταν μπλεγμένος σε ένα τεράστιο
παιχνίδι που αφορούσε κυριολεκτικά όλο
του το είναι κι αυτό που τον ένοιαζε
μόνο, ήταν η απόδοση δικαιοσύνης. Και
αφού έβλεπε πως η δικαστικές αρχές ήταν
δούλες της αστυνομίας και η αστυνομίες
όλου του κόσμου υποταγμένες στους
εισαγγελείς, ο μόνος τρόπος να αποδοθεί
δικαιοσύνη ήταν η αυτοδικία. Επίσης
σκεφτόταν πως κάποια στιγμή, ίσως πολύ
σύντομα, να τον συνελάμβαναν ή να
σκοτωνόταν σε κάποια συμπλοκή.
Το
σκίτσο που του είχαν φιλοτεχνήσει οι
ζωγράφοι της αστυνομίας δεν ήταν και
τόσο κοντινό, στην ουσία δεν έμοιαζε
καθόλου μ αυτόν και μόνο κάποιο άτομο
που τον γνώριζε καλά θα μπορούσε να
υποψιαστεί πως μπορεί να ήταν ο ίδιος
ένα και το αυτό πρόσωπο με τον
εκτελεστή.
Αυτό
το άτομο ήταν ο ανακριτής Ιωάννης
Εξαδάκτυλος. Ο Νίκος ήξερε πως κάποτε
θα έρχονταν αντιμέτωποι οι δυο τους,
αλλά αυτό φαινόταν αρκετά μακρινό, έτσι
πίστευε ταξιδεύοντας γι άλλη μια φορά
προς την Κηφισιά, έχοντας κατά νου να
μπορέσει να εξακριβώσει τι ήταν
εκείνη η νεαρή γυναίκα που είχε συναντήσει
ο πατέρας του.
Είχε
έρθει το Καλοκαίρι, ο ήλιος βασάνιζε τα
μυαλά και το δέρμα των ανθρώπων, λίγο
πριν την άφιξη της ηλεκτρονικής εποχής,
των κινητών τηλεφώνων και των υπολογιστών
που θα άλλαζαν εντελώς τη φυσιογνωμία
του καινούργιου κόσμου. Είχε
προμηθευτεί και ο ίδιος ένα από τα πρώτα
και προσπαθούσε να εξοικειωθεί με
τη νέα τεχνολογία, όπως και με το διαδίκτυο.
Το ιντερνέτ αυτή την φοβερή ανακάλυψη
των Εγγλέζων που έβαλε τον κόσμο σε μια
εντελώς άλλη πραγματικότητα που ναι με
αναμενόταν αλλά είχε εμφανιστεί πιο
γρήγορα κι αυτό δημιουργούσε πρόβλημα
και στις κυβερνήσεις των κρατών που
έπρεπε να προσαρμοστούν τάχιστα.
Φτάνοντας
εκείνο το βράδυ, έξω από το σπίτι που
διέμενε η Πέτρα Σμίθ, πάρκαρε το αυτοκίνητο
και κατέβηκε. Ήταν ντυμένος στο τσακ.
Ξυρισμένος. Κοντό, κουρεμένο μαλλί,
άνετο στυλ. Διάβαινε και τον κοιτούσαν
όλοι, άντρες, γυναίκες, παιδιά, ανεξαρτήτου
ηλικίας. ήταν ένας τύπος που δεν μπορούσε
να περάσει απαρατήρητος. Είχε συνηθίσει
σ αυτό, δεν τον πείραζε, ίσα-ίσα μερικές
φορές το διασκέδαζε κιόλας.
Είδε
την Πέτρα να διαβαίνει ανάμεσα από το
πλήθος κι αυτή δεν περνούσε απαρατήρητη,
και να κατευθύνεται προς ένα από τα
καλύτερα μπαρ της Κηφισιάς. Την ακολούθησε.
Στα σκαλιά προς την είσοδο γύρισε και
τα μάτια τους ανταμώθηκαν. Της χαμογέλασε.
Εκείνη του ανταπέδωσε. Ήταν η πρώτη φορά
που βρίσκονταν σε απόσταση αναπνοής
από τότε που την είχε παρακολουθήσει
για ν ανακαλύψει τι κρυβόταν πίσω από
τη σχέση της με τον πατέρα του που
πραγματικά δεν μπορούσε να εξακριβώσει
και ούτε να φανταστεί τι ακριβώς
συνέβαινε. Απόψε πίστευε να εξακρίβωνε
μερικά προσπαθώντας να την γνωρίσει.
Πήγε
στη μπάρα, παράγγειλε το ποτό του, η
Πέτρα στην άλλη πλευρά έκαμε το ίδιο.
Ξανακοιτάχτηκαν σα να ήταν μόνοι σ αυτό
το μπαρ, σ αυτόν τον κόσμο. Χωρίς χρονοτριβή
ο Καζάρμας έφτασε κοντά της.
-Γειάσου,
της είπε ανάμεσα από τον θόρυβο της
μουσικής και κάθησε απέναντι της. Είμαι
ο Νίκος.
-Γειάσου
κι εσένα! του χαμογέλασε και της άρεσε
αυτός ο άντρας που την είχε πλησιάσει
τόσο αυθόρμητα. Είμαι η Πέτρα.
συνεχίζεται
Κανένας
δεν ξέρει τι κρύβεται μες στη συνείδηση
του άλλου. Τα συναισθήματα των απλών
ανθρώπων βγαίνουν πολύ εύκολα στη
φόρα. Εκείνων όμως που άρχουν, που θέλουν
να διοικούν αυτούς τους ανθρώπους, είναι
αναγκαστικά κρυμμένα.
Έχοντας
απέναντι του την Πέτρα Σμιθ ο Νίκος
Καζάρμας, προσπαθούσε να ξεψαχνίσει τη
συνείδηση της. Απ την αρχή δεν είχε
πιστέψει πως μπορεί να ήταν ερωμένη του
πατέρα του αλλά ποια ήταν η πραγματική
τους σχέση δεν μπορούσε να την φανταστεί.
Αυτό που περνούσε από το μυαλό του
πλησίαζε στην αλήθεια αλλά χρειαζόταν
να το εξακριβώσει.
-Δε
μιλάς; κάτι ψάχνεις εσύ; την άκουσε να
του μιλάει και γύρισε στα μάτια
της.
Φαινόταν
έξυπνη και οι έξυπνοι άνθρωποι είναι
πιο επικίνδυνοι από τους άλλους. Γι αυτό
και, ξαφνικά με βάση αυτή την αντίληψη,
αποφάσισε να της μιλήσει στα ίσα, με
ανοιχτά χαρτιά, προτού πάρουν άλλη τροπή
τα πράγματα. Φοβόταν αδιόρατα τον κίνδυνο
να τον ερωτευτεί η Πέτρα, πράγμα που για
πολλούς λόγους δεν ήθελε να συμβεί.
-Πάμε
έξω; της πρότεινε. Είναι πιο ήσυχα, πάμε
σε ένα τραπεζάκι να καθίσουμε.
Πήρε
το ποτό του και προχώρησε προς την αυλή.
Η Πέτρα τον ακολούθησε χωρίς καμιά
αντίρρηση, ένιωσε βολικά και ασυναίσθητα
απέκτησε μια εμπιστοσύνη σ αυτόν τον
άγνωστο άντρα που την είχε πλευρίσει
τόσο αναπάντεχα.
Κάθισαν
σ ένα τραπέζι, μακριά από τον θόρυβο της
μουσικής που ερχόταν απαλά να τους
συντροφεύει.
-Λοιπόν;
αγαπητέ άγνωστε, για πες μου τον λόγο
που θέλησες να με γνωρίσεις; μίλησε με
σαφήνεια και χωρίς καμιά ανησυχία.
-Το
όνομα μου είναι Νίκος Καζάρμας, απάντησε
κοιτάζοντας την έντονα.
Η
Πέτρα ξαφνιάστηκε, έπιασε το πηγούνι
της, άνοιξε τα μάτια , πελώρια.
-Νίκος
Καζάρμας! μίλησε σαν ηχώ. Ο θεέ μου, μη
μου πεις πως είσαι...
-Ναι,
αυτός είμαι, την έκοψε. Εσύ ξέρεις τώρα
ποιος είμαι. Πες μου κι εσύ ποια είσαι
για να ξέρω με ποια έχω την τιμή να
συνομιλώ.
Η
Πέτρα το σκέφτηκε καλά για μια στιγμή
να του κρυφτεί, αφού ο πατέρας τους είχε
κρατήσει τόσα χρόνια κρυφή την ύπαρξή
της. Ώστε αυτός ο άντρας που είχε απέναντι
της και έπιναν το ποτό τους σαν γνώριμοι
από καιρό ήταν αδερφός της! Γνώριζε πως
υπήρχε ένας τέτοιος αλλά ποτέ δεν την
είχε αφήσει ο πατέρας της να τον γνωρίσει.
Τον ξανακοίταξε, πρόσεξε καλύτερα τα
χαρακτηριστικά του.
-Δε
μοιάζεις με τον πατέρα σου, είπε. Δε
μοιάζετε καθόλου μπορώ να πω.
-Το
ξέρω πως γνωρίζεις τον πατέρα μου.
Όχι δεν του μοιάζω, μοιάζω στη μητέρα.
επιθεώρηση
ΣΚΗΝΗ ΔΕΥΤΕΡΗ
Στο καφενείο. Ο Βενιζέλος όρθιος με γραβάτα κ.λ. Ο τρελοθόδωρος καθιστός, τρισάθλιος, ερειπωμένος, με μια μπύρα στο χέρι.
ΤΡΕΛΟΘΟΔΩΡΟΣ: Έχεις ένα ευρώ;.ένα εύρο έχεις;
ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ:[ψάχνεται] Κάπου είχα ένα..για να δω..τι το θέλεις;
ΤΡΕΛ.: Να πιω μια μπύρα. Τι σε νοιάζει εσένα; Δός το μου εσύ κι αύριο την ίδια ώρα να είσαι εδώ, να σου το δώσω πίσω..
ΒΕΝ.:[γουρλώνει] Λες αλήθεια;
ΤΡΕΛ.:Ε, τι ψέματα; Λέω ψέματα εγώ; Εμείς είμαστε παλικάρια..
ΒΕΝ.;[δύσπιστα] Κι αν δεν έρθεις; Πως θα είμαι σίγουρος ότι δεν θα με γελάσεις;
ΤΡΕΛ.; Να, ορκίζομαι! Ορκίζομαι στην ψυχή της μάνας μου.
ΒΕΝ.: Ε, στην ψυχή τα μάνα σου!
ΤΡΕΛ.:Ορκίζομαι στο ΠΑΣΟΚ!
ΒΕΝ.: Καλούτσικο μου φαίνεται.Τέλος πάντων θα δω τι θα κάνω.Δεν ξέρω αν πρέπει να σου το δώσω.
ΤΡΕΛ.:[πετάγεται] Τι να δεις μωρέ! Της μάνα σου να δεις! Υπουργός είσαι εσύ! Και δεν μπορείς να μου δώσεις ένα ευρώ;
ΒΕΝ.:…………….
ΤΡΕΛ.:Γαμώ όλους τα υπουργεία..τους Νομάρχες,..τους Δημάρχους..
ΒΕΝ.:[προσπαθεί να του κλείσει το στόμα] Σςςς…καλά μην κάνεις έτσι, μην κάνεις έτσι, μας ακούνε..
ΤΡΕΛ.: Αυτό θέλω κι εγώ. Να μας ακούσουν όλοι. Αφού δεν μου δίνεις ένα ευρώ, εγώ δεν ψηφίζω ΠΑΣΟΚ!
ΒΕΝ.: Για ένα δανεικό ευρώ δεν θα ψηφίσεις ΠΑΣΟΚ;
ΤΡΕΛ.:[γυαλίζει το μάτι του] Αν μου το δώσουν οι άλλοι, θα πάω μ’ αυτούς.
ΒΕΝ.: Με ποιους;
ΤΡΕΛ.: Ξέρεις εσύ. Και για έναν ψήφο θα χάσετε τις εκλογές.
ΒΕΝ.: [γελάει] Ο Βενιζέλος δεν χάνει εκλογές. Κι έπειτα τι ξέρεις εσύ; Τι ξέρεις εσύ από εκλογές; Εσύ είσαι ένας τρελομπεκρής…
ΤΡΕΛ.: Εγώ είμαι τρελός; Εσείς είσαστε τρελοί. Αν δεν ξέρω εγώ τότε ποιος ξέρει;Μμμ, για πες μου θέλεις ένα ευρώ; Εγώ έχω ένα ευρώ.
Βγάζει ένα κέρμα και το πετάει ψηλά.Ο Βενιζέλος κάνει να το αρπάξει, ο Τρελοθόδωρας τον προλαβαίνει.
ΤΡΕΛ.: [παιχνιδίζοντας] Θέλεις να σου δώσω εγώ ένα ευρώ; Να σου δώσω; Να πιεις μια μπύρα; Ε, καφετζή, πιάσε μια μπύρα για τον υπουργό
ΒΕΝ.: [αλληθωρίζει, γλείφεται] Θα με κεράσεις αλήθεια μπύρα; Ε, θα με κεράσεις;
ΤΡΕΛ.: Αν μου πεις πως έφτιαξες την βίλα…
ΒΕΝ.: Σκάσε ρε ! θα μα ακούσουν.
ΤΡΕΛ.: [χοροπηδάει] Αυτό θέλω κι εγώ! Να μας ακούσουν.Να το μάθουν όλοι πως έφτιαξες την βίλα με ξένα λεφτά..
ΒΕΝ.: Τι λες μωρέ; Εγώ έφτιαξα την βίλα με ξένα λεφτά; Εγώ δούλεψα, εγώ είμαι τίμιος..τόσα χρόνια ΠΑΣΟΚ..μπορείς να δεις το πόθεν έσχες μου…
ΤΡΕΛ.: [παραξενεύεται] Σ’ έπιασε τώρα; Δεν προλαβαίνεις; Θα τα κάνεις εδώ στο καφενείο;βρομάει που βρομάει από τους βόθρους, άμα χέσεις κι εσύ, θα κάνουμε εκατό χρόνια να ξεβρομίσουμε…
ΒΕΝ.: [προσπαθεί να του δώσει να καταλάβει, βγάζοντας ένα έγγραφο] Ρε, το πόθεν έσχες μου σου λένε!
ΤΡΕΛ.: Έτσι το λένε στην καθαρεύουσα; Βόθρεν χέσε; Μπα, δεν το ήξερα.[γελάει] Ε, Αθηναίοι, Γκάγκαροι, κολωνακιώτες, και λοιποί, ακούστε: Ο υπουργός θέλει να χέσει δημόσια στην Αθήνα! Μήπως θέλεις να σου φέρουμε και χαρτί;
ΒΕΝ.: [πιάνει το μέτωπό του] Πάει! Θα με κάνει ρεζίλι ο τρελός. Καλύτερα να του δώσω το ένα ευρώ, μήπως και γλιτώσω από δαύτον. Έλα, [του κλείνει το μάτι, ο τρελός κάνει πως δεν καταλαβαίνει]
ΤΡΕΛ.: Τι, θα μου αγοράσεις τον ψήφο με ένα ευρώ; πριτς! Δε σφάξανε, δεν το θέλω το παλιοευρώ σου
Ο Βενιζέλος τον εξετάζει, προσπαθεί να καταλάβει που το πάει.
ΤΡΕΛ.: Δεν θα χέσεις;
ΒΕΝ.: [κοιτάζει γύρω] Πάει, θα μου στρίψει..τι να κάνω; Τα χω χαμένα…
Σιωπή. Στο καφενείο εισβάλλουν δυο γκόμενες. Η μια αγκαλιάζει τον τρελό, η άλλη πιάνει τον χορό με τον Βενιζέλο.
ΤΡΑΓΟΥΔΙ [Βενιζέλος, γκόμενα]
Σε τούτη την πόλη που ήρθαμε
Γραμμένα μα-βρε μάτια μου
Να φάμε και να πιούμε και να χορέψουμε
Να φάμε και να πιούμε
Και να χορέψουμε
Γραμμένα μα-βρε μάτια μου, στη θάλασσα θα χέσουμε!
Χορεύοντας, βγαίνουν.
Ο Τρελοθόδωρας με την άλλη αρχίζουν τον δικό τους χορό τραγουδώντας.
ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Για ένα ευρώ πεθαίνουμε
Για ένα ευρώ πεινάμε
Έλα-έλα για ένα ευρώ πεινάμε
Εδώ κανένας δε μας θέλ’
Κανείς δε μας ακούει
Έλα-έλα, κανείς δε μα ακούει
Πασόκοι και αριστεροί
Μας έχουνε πεθάνει
Έλα-έλα, μας έχουνε πεθάνει.
Εμείς γι’ αλλού πηγαίναμε
Κι αυτοί αλλού μας πάνε
Έλα-έλα όλα θε να τα φάνε.
ΑΥΛΑΙΑ
ΣΚΗΝΗ ΤΡΙΤΗ
Πλατεία. Έδρανο ομιλίας. Ο Κακλαμάνης, Δήμαρχος Αθηναίων μιλάει στο λαό. Στα θρανία όλοι . Ο ΚΏΤΣΙΟΣ , Βλάχος δεξιός, ο Μήτσιος αρβανίτης πασοκτζής, ο Τρελοθόδωρας, η Βροχοπούλου, η Φάνη-Πάλη, η Φρόσω, μια παλιά πουτάνα.
ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Αγαπητοί μου συμπολίτες!
ΤΡΕΛ.: Χέστηκα εγώ!
ΚΩΤΣΙΟΣ: Σκάσε ρε!
ΚΑΚ.: Αγαπητοί μου συμπολίτες και συμπολίτισσες, καλησπέρα.
ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΙΝΟ :[δυνατά] Καλησπέρα!
ΚΑΚ.: [απορημένος] Ποιος σου μίλησε εσένα ρε;.. [παύση] Απόψε ήρθαμε εδώ για να σας αναγγείλω πως παραλάβαμε μόνο χρέη.
ΜΗΤΣΙΟΣ: Διαμαρτύρομαι κύριε Δήμαρχε!
ΚΑΚ.: Πες ότι θέλεις. Εγώ θα πω αυτά που πρέπει. Λοιπόν, θα μπούνε όλα σε μια καινούρια αρχή.
ΚΩΤΣΙΟΣ: Μπράβο Δήμαρχε! [χειροκρότημα]
ΚΑΚ.: [τον κοιτάζει] Άλλος ετούτος…Ποιος είσαι πάλι εσύ;
ΚΩΤΣΙΟΣ: Ο Κώτσιος.
ΚΑΚ.: Ο Κώτσιος;
ΚΩΤΣΙΟΣ: Ναι , ο Κώτσιος.[αμήχανα]
ΚΑΚ.: Δεν πιστεύω να θέλεις τίποτα…
ΚΩΤΣΙΟΣ: [μαζεμένα] Όχι κύριε Δήμαρχε…τι να θέλω..να εκείνος ο γιος μου…
ΚΑΚ.: Τι ο γιος σου;
ΚΩΤΣΙΟΣ: Να τον βάλουμε σε μια θέση..Θέση…θεσούλα, θέλω να πω, να βολευτεί κι αυτός…
ΚΑΚ.:[σκεφτικά] Α, να βολευτεί. Καλά, θα δούμε. Άσε τα στοιχεία του στην γραμματέα.
ΚΩΤΣΙΟΣ:[αμήχανα] Δεν έχει στοιχεία κύριε Δήμαρχε.
ΚΑΚ.: [έκπληκτος] Δεν έχει στοιχεία; Αστοιχείωτος είναι;
ΚΩΤΣΙΟΣ: Όπως ξέρεις κύριε Δήμαρχε, εγώ δεν έχω παιδί..
ΚΑΚ.: [χαμένα] Δεν έχεις παιδί;
ΚΩΤΣΙΟΣ: Ε, ναι κύριε Δήμαρχε, δεν έχω. Ο θεός δεν μας έδωσε…βλέπεις η Μαλάμω..
ΚΑΚ.: Ποια είναι αυτή;
ΚΩΤΣΙΟΣ: Ε, κύριε Δήμαρχε! Δεν θυμάσαι τίποτε! Δεν θυμάσαι που προεκλογικά ήρθαμε στο γραφείο;
ΚΑΚ.: Με την Μαλάμω; Δεν την θυμάμαι.
ΚΩΤΣΙΟΣ: [λυπημένα] Κρίμα κύριε Δήμαρχε…κρίμα.
ΚΑΚ.: Κι αφού δεν έχεις γιο, τότε τι ζητάς;
ΚΩΤΣΙΟΣ: Δεν έχω αλλά σκέφτομαι να κάνω έναν…
ΚΑΚ.: [άναυδος] Κάτσε κάτω ρε! Κάτω! [παύση] Λοιπόν αγαπητοί μου συμπολίτες, όπως σας έλεγα παραλάβαμε χάος. Ξέρετε τι θα πει χάος;
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ : Χάος! [βροντερά] Χάος!
ΤΈΧΝΗΣ ΈΡΓΑ
Αυτή η σύνοψη δεν είναι διαθέσιμη. Κάντε κλικ εδώ, για να δείτε την ανάρτηση.














.jpg)




